Przy okazji poproś w warsztacie o ustawienie reflektorów. Efekt może przerosnąć wszelkie oczekiwania! Po kilkuset godzinach pracy żarówki halogenowe trzeba wymienić, bo zmniejsza się ich strumień świetlny. Żarówki o zwiększonej wydajności tracą skuteczność i przepalają się szybciej niż standardowe.Od czego zależy wydajność reflektorów ? Wydajność reflektorów w wyniku zabrudzenia zmniejsza się nawet o ponad połowę już po kilkudziesięciu km jazdy po mieście. To zjawisko nie występuje tylko podczas "suchej" pogody. Nie wszystkie spryskiwacze reflektorów skutecznie oczyszczają szkło. Woda w reflektorze osłabia jego skuteczność. Zaparowanie od wewnątrz jest groźne tylko wtedy, gdy nie ustępuje po włączeniu świateł.
Po kilkuset godzinach pracy wydajność żarówek niebezpiecznie maleje. Żarówki z niebieskim szkłem świecą gorzej niż standardowe.Halogeny i ksenony W każdym samochodzie należy co jakiś czas skorygować ustawienie reflektorów. Jest to także zalecane po każdej wymianie żarówek. Podczas jazdy pamiętajmy, że auta z reflektorami halogenowymi mają ręczne korektory wysokości świateł, z których należy korzystać, gdy w aucie jadą więcej niż dwie osoby lub dużo bagażu. W niektórych modelach korektor nie jest w kabinie, a pod maską.ááAuta z reflektorami ksenonowymi mają automatyczne korektory ustawienia świateł. Bardziej luksusowe rozwiązania nie tylko reagują na obciążenie samochodu, lecz także na prędkość jazdy - wydłużają zasięg świateł wraz ze wzrostem prędkości. Jednak nawet ksenony trzeba ustawiać w warsztacie. Jeśli pozycja wyjściowa jest nieprawidłowa, automatyczny korektor nie pomoże.