W 1912 roku bracia postanowili "pójść na swoje" i budować własne samochody. W 1916 roku firma Dodge była 4. pod względem sprzedaży na rynku amerykańskim, a w 1920 roku zajmowała już drugą pozycję zaraz za Fordem. W 1928 roku bracia Dodge sprzedali firmę Chryslerowi za 126 mln dolarów. Model DO Eight wszedł do produkcji 1 stycznia 1933 roku. Budowany był na dwóch podwoziach, o rozstawie osi 2921 mm i 3098 mm. Prezentowany pięciomiejscowy kabriolet stanowił najdroższą wersję tej serii. W 1933 roku kosztował aż 1395 dolarów. Wersję sedan można było kupić już za 1173, a coupé na krótszym podwoziu tylko za 600 dolarów. Serię DO wyposażono w 8-cylindrową, rzędową, dolnozaworową jednostkę napędową o pojemności 4623 ccm i mocy 100 KM.
Dodge D0 Eight 1933 rok USA
Bracia John Francis i Horacy Elsin Dodge zbudowali swój pierwszy samochód w 1914 roku. Przedtem konstruowali i budowali rowery, a od 1903 roku współpracowali z Henrym Fordem, budując dla niego podwozia.
Auto Świat
Dodge D0 Eight 1933 rok USA