Niemiecka firma tuningowa TechArt przygotowała na zbliżające się targi tuningu w Essen kompletny zestaw modyfikacji dla Porsche 911 Turbo Cabriolet. Sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,6 l otrzymał nową turbosprężarkę, sportowy filtr powietrza i gruntownie przebudowany układ wydechowy. Na długiej liście modyfikacji nie zabrakło przeprogramowanej jednostki sterującej.
Po zamontowaniu zestawu T2 jednostka oferuje moc 427 kW (580 KM) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 700 Nm przy 4800 obr./min, przy czym w zakresie 3200-6000 obr./min dostępne jest minimalnie 670 Nm. Dla bardziej wymagających klientów przygotowano zestaw T3, który zwiększa moc do 463 kW (630 KM), a moment obrotowy do 820 Nm.
Modyfikacjom poddano także 6-stopniową manualną skrzynię biegów, w której zmieniono zestopniowanie piątego i szóstego biegu, skrócono skok lewarka i dodano chłodzenie cieczą. TechArt podkreśla, że te same zmiany można przeprowadzić także w automacie Tiptronic S. Z napędem na cztery koła Porsche 911 Turbo Cabriolet firmy TechArt staje się jednym z najszybszych roadsterów świata. Od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 3,5 s i osiąga prędkość maksymalną 345 km/h.
Zmiany przebiegły także na nadwoziu. Nie chodzi jednak tylko o zmiany poprawiające stylistykę, ale wszystkie spojlery są w pełni funkcyjne. Przygotowane w tunelu aerodynamicznym optymalizują opływ powietrza. Przedni spojler dopełniono o listwę na dolnej krawędzi, która obniża wypór przedniej osi. Na bokach pojawiły się masywne progi optymalizujące pęd powietrza pomiędzy kołami. Zmieniono także kształt lusterek zewnętrznych.
Tylne skrzydło otrzymało dodatkową listwę, co pozwoliło zwiększyć siłę docisku, a pod tylnym zderzakiem pojawił się dyfuzor. Agresywność tylnej części podkreślono dwoma parami owalnych końcówek wydechu. Układ wydechowy wyposażono w zawór umożliwiający cichą pracę na niskich obrotach i rasowy gang przy wysokich. Dzięki nowym elementom karoserii wypór na przedniej osi zmniejszył się o 15 procent, a nowe tylne skrzydło i dyfuzor zwiększyły docisk o 20 procent.
Odpowiedniemu przepracowaniu uległo także podwozie. Krótsze sprężyny obniżyły pojazd o 20 mm, a system VariPlus steruje aktywnym zawieszeniem PASM, które może obniżyć prześwit o pełnych 25 mm. Dodatkowo można wybierać pomiędzy trybami Normal i Sport, które aktywnie zmieniają charakterystykę zawieszenia. W nadkolach pojawiły się jednoczęściowe koła TechArt Formula w rozmiarze 8,5J x 20” z przodu i 12J x 20” z tyłu, na których zamontowano opony Continental ContiSportContact 3 w rozmiarze 245/30 ZR 20 i 325/25 ZR 20.
TechArt radzi sobie także ze zmianami wnętrza, w tym wypadku zależy od indywidualnych potrzeb klienta. Można więc wybrać skórzaną tapicerkę, karbonowe panele czy elitarny zestaw audio. Samochód pokazany zostanie na targach tuningowych w Esssen.