Przyczyną większej wrażliwości na jakość paliwa jest fakt, iż ciśnienia wtrysku w nowoczesnych układach wtryskowych są około dwóch razy wyższe niż w układach konwencjonalnych. W związku z tym nawet nieznaczny stopień zużycia elementów powoduje duży spadek ciśnienia paliwa, a co za tym idzie, nieprawidłowe działanie układu zasilania. Trwałość wtryskiwaczyJaka jest zakładana trwałość wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem, stosowanych w nowych samochodach osobowych? Wtryskiwacze silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa są przewidziane na cały okres użytkowania silnika. Brak konkretnych zaleceń dotyczących trwałości wtryskiwaczy. Z doświadczenia wynika, że rozpylacze wytrzymują przy prawidłowej eksploatacji przebiegi od 200 do 300 tysięcy kilometrów. Chcę sprowadzić auto z Wielkiej Brytanii. Czy można zarejestrować w Polsce samochód z kierownicą umieszczoną po prawej stronie?W zasadzie nie ma możliwości zarejestrowania w Polsce sprowadzonego prywatnie samochodu z kierownicą po prawej stronie. Jest tylko kilka odstępstw od tej reguły. Na wyrozumiałość można liczyć w przypadku, gdy pojazd został sprowadzony jako mienie przesiedleńcze, tzn. w sytuacji, gdy przez co najmniej pół roku pojazd był zarejestrowany i użytkowany za granicą przez osobę sprowadzającą go. Warunkiem uzyskania prawa do przywozu mienia przesiedleńczego jest oczywiście udokumentowanie legalności pobytu w kraju, z którego jest ono sprowadzane. Wymóg posiadania kierownicy po lewej stronie nie dotyczy pojazdów sprowadzanych jako zabytkowe lub kolekcjonerskie. Czy pod względem czystości spalin współczesne diesle dorównują silnikom benzynowym? Silniki Diesla zawsze były mniej uciążliwe dla środowiska od jednostek benzynowych. Jedyny znaczący problem to wysoka zawartość cząstek stałych w spalinach. Wprowadzenie katalizatorów oraz filtrów pozwoliło na wyeliminowanie również tego zjawiska. Wiele nowoczesnych silników wysokoprężnych już teraz spełnia wymogi normy Euro IV, która zacznie obowiązywać w 2005 roku.
Gorąca linia: porady specjalistów
Uwaga na paliwo!Dlaczego nowe silniki Diesla są tak bardzo wrażliwe na jakość paliwa? Nowoczesne silniki Diesla są przystosowane do eksploatacji na oleju napędowym spełniającym wymagania jakościowe określone w normie EN 590. W przypadku, gdy skład paliwa odbiega od zakładanych w przepisach parametrów, następuje przedwczesne zużycie niezwykle precyzyjnie wykonanych elementów układu wtryskowego.