Hamann wziął na warsztat terenówkę Range Rover Sport, a wynik jego prac jest naprawdę przekonywujący. Z terenówki powstała wyścigówka z bardzo mocnym silnikiem.
W ostatnich latach stało się bardzo modne przebudowywanie samochodów terenowych wyłącznie do eksploatacji na drogach publicznych. Spowodowane jest to tym, że często ich naturalnym środowiskiem są wyłącznie ulice miast, ewentualnie autostrady. Hamann nie chciał pozostawać w tyle i przygotował kompletną ofertę dla Range Rover Sport. Jeśli duże i bardzo ciężkie auto terenowe ma dostarczać sportowych wrażeń, musi posiadać dostateczną ilość mocy. W pierwszym rzędzie wzmocniono więc wszystkie trzy jednostki napędowe. Turbodiesel 2,7 V6 otrzymał dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej dodatkowe 34 konie, dzięki czemu wytwarza teraz 225 KM przy 4000 obr./min, a moment obrotowy wzrósł z 440 do 510 Nm przy 1900 obr./min. Wolnossący silnik benzynowy 4,4 V8 po przeprogramowaniu uzyskał dodatkowe 25 KM, co w sumie oznacza teraz 323 konie przy 5500 obr./min, moment obrotowy wzrósł o 25 Nm do 450 Nm przy 4000 obr./min. Największy wzrost mocy zaliczył model ze sprężarką mechaniczną 4,4 V8, który dzięki zmianie przełożenia sprężarki, innemu kolektorowi dolotowemu oraz nowemu tłumikowi układu wydechowego i przeprogramowanej jednostce sterującej wzmocnił się o niebanalnych 85 koni i 60 Nm. Końcowe osiągi wyglądają więc następująco – moc 475 KM przy 5740 obr./min., moment obrotowy 610 Nm przy 3500 obr./min.
Mocniejsze silniki otrzymały także „mocniejszy” wygląd, dzięki czemu auta wyglądają bardziej agresywnie. Przód otrzymał nowy zderzak ze spojlerem i wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i długimi. Na bokach znalazły się listwy progowe, a pod tylnym zderzakiem zamontowano spojler oraz wkomponowane w niego cztery okrągłe końcówki tłumika ze stali nierdzewnej o średnicy 90 mm. Ostatnim elementem stylizacyjnym jest spojler na górnej krawędzi tylnej klapy, który polepsza zachowanie auta przy wysokich prędkościach. Modyfikacje stylistyczne dopełniono o zmiany w nastawieniu podwozia – przód auta obniżono o 40 mm, tył o 30 mm. Dodano też ogromne obręcze w rozmiarze 23” o szerokości 10,5”, na których zamontowano opony 315/30 ZR 23. W ofercie znajdą się także mniejsze koła w rozmiarach 20 i 22”.
Odpowiednie zmiany przeprowadzono także we wnętrzu auta. Dodano listwy i panele z włókien węglowych, których w sumie jest 8, z czego 4 na konsoli środkowej. Pedały otrzymały aluminiowe nakładki, podłogę wyłożono dywanikami z logo tunera. Jednak wszystkie te modyfikacje to tylko podstawa oferty, we wnętrzu można przeprowadzić jakiekolwiek zmiany według potrzeb i wymogów klienta.
Galeria zdjęć
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy
Hamann Range Rover Sport: pociąg drogowy