Drugi podczas identycznego hamowania bez wprowadzania korekt toru jazdy kierownicą nie tylko, że prawie stanął w poprzek drogi, ale jeszcze przejechał na sąsiedni pas. Wpływ na to ma działanie samego układu hamulcowego (jego skuteczność, stopień zużycia poszczególnych elementów na każdym z kół), stan zawieszenia (amortyzatorów), a przede wszystkim kondycja ogumienia (głębokość rzeźby bieżnika i ciśnienie w oponach). Hamowanie na poprzecznych garbachUkład antypoślizgowy ABS zdecydowanie poprawia skuteczność hamowania. Jednak trzeba mieć świadomość, że w niektórych przypadkach zewnętrzne czynniki mogą mieć bardzo poważny wpływ na jego działanie. Zasymulowaliśmy poprzeczne garby, jakie często występują przed skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Dwa samochody z ABS-em hamowały (w tym samym miejscu) z prędkości 70 km/h, jednak jedno auto poruszało się po gładkiej nawierzchni, a drugie po garbach. To ostatnie zatrzymało się aż o trzy długości pojazdu dalej niż samochód jadący po równej drodze.
Hamowanie nie jest latwe!
Hamowanie na prostej drodzeZ dwóch samochodów - jednego wyposażonego w układ ABS i drugiego bez niego - pierwszy podczas awaryjnego hamowania na prostej i śliskiej nawierzchni zatrzyma się zazwyczaj szybciej i nie zmieni toru jazdy. Dlatego właśnie producenci aut coraz częściej oferują ABS w standardzie.