in. takich marek jak Audi, BMW, Phaeton, Renault. W polskich sklepach motoryzacyjnych można je kupić od kilku tygodni. Nowoczesne wycieraczki Boscha mogą wypróbować m.in. właściciele Volkswagenów Sharanów, Passatów, Golfów IV i Polo, Skód Superb, Audi A6 i A2, Renault Vel Satisów.W stosunku do poprzednich rozwiązań nie zmienił się kształt i konstrukcja elementu gumowego mającego kontakt z szybą. Tak jak w innych modelach wycieraczek Boscha pióro składa się z dwóch warstw gumy - miękkiej i twardej, natomiast szyna stabilizująca zastąpiona została dwiema listwami wykonanymi ze sprężystego tworzywa. Listwy te pozwoliły zrezygnować z metalowego stelaża i kilku-kilkunastu ramion, które w standardowych piórach odpowiedzialne są za efekt przylegania pióra do szyby o wybrzuszonym profilu. Problem jednak polega na tym, że siła, z jaką guma przywiera do szyby, jest nierównomierna: największa w miejscu, gdzie ramiona naciskają na stelaż, a najmniejsza pomiędzy nimi. Przez to skuteczność nigdy nie jest idealna, a trwałość bardzo ograniczona. W Aerotwin siła nacisku rozłożona została równomiernie na całej długości pióra. Przy wysokich prędkościach zintegrowany spoiler dodatkowo dociska wycieraczkę do szyby. Efektem jest lepsza skuteczność i wydłużona żywotność gumy. Inne zalety konstrukcji to według producenta zmniejszone opory powietrza, a co za tym idzie niższy hałas - pióro Aerotwin jest znacznie niższe niż wycieraczki konwencjonalnej. Dzięki temu w pozycji spoczynkowej może ono być chowane pod krawędzią maski. To jeszcze nie koniec nowinek, jakie być może już wkrótce będą standardem w dziedzinie oczyszczania szyby: już teraz np. w Renault Vel Satisie elementem napędowym wycieraczek są sterowane elektrycznie silniki zwalniające przy nawrocie po to, aby czyścić dokładniej i mniej hałasować.
Idealne przyleganie
Pomysł nie jest całkiem nowy. Po raz pierwszy wycieraczki Aerotwin zastosowano w 1999 roku w Mercedesie CL, stopniowo wdrożono je także w innych luksusowych modelach, m.