Po wymianie tych części uznano, iż silnik nie osiąga optymalnej mocy. Po 4 dniach oczekiwań w Pile musieliśmy wrócić do Paryża samolotem. Po 2 tygodniach serwis powiadomił nas, że trzeba wymienić wszystkie pompowtryskiwacze. Poprosiliśmy serwis, by potwierdził diagnozę i przyczynę (rzekomo złej jakości paliwo) uszkodzenia jednocześnie wszystkich pompowtryskiwaczy. Odmówiono nam wydania takiego pisma. Nie rozumiemy, na jakiej podstawie serwis w Pile stwierdził, że powodem uszkodzenia pompowtryskiwaczy było paliwo, skoro nie przeprowadził żadnej analizy jakościowej?Monika i Julien Szulc, ParyżPo interwencji "Auto Świata":Przyczyną awarii Bory było zatarcie łożysk wirnika pompy płynu chłodzącego napędzanej zębatym paskiem rozrządu. W konsekwencji doprowadziło to do zerwania paska i uszkodzenia głowicy silnika. Volkswagen w ramach tzw. dobrej woli producenta częściowo uczestniczy w kosztach napraw wynikających z wady produktu, która nie ujawniła się podczas eksploatacji samochodu w okresie gwarancji. Warunkiem skorzystania z takiego przywileju (po upływie gwarancji) jest przestrzeganie dalszego wykonywania obowiązkowych przeglądów w ASO. Z książki gwarancyjnej wynika, że klient dość nieregularnie odwiedzał serwis VW. Mimo to koncern wyraził zgodę na udział w kosztach tej naprawy w wysokości 70 proc. Uszkodzenie wszystkich pompowtryskiwaczy mogło nastąpić tylko z powodu złej jakości paliwa. Dodam jeszcze, że diler pomógł klientom załatwić formalności związane z ubezpieczeniem assistance. Leszek Kempiński, firma Kulczyk Tradex - importer VWOd redakcjiPrzy naprawie głowicy silnika Volkswagen poszedł na rękę klientom, gdyż mógł odmówić współfinansowania naprawy (klienci nie wykonywali regularnie przeglądów). Przyczyna awarii pompowtryskiwaczy budzi wątpliwości. Serwis twierdzi, że zaszkodziło paliwo. Na jakiej podstawie? Gdyż uszkodzeniu uległy wszystkie wtryskiwacze. Gdyby usterka dotyczyła jednego czy dwóch, podejrzenie mogłoby paść na wtryskiwacze. Takie stawianie sprawy jest kontrowersyjne. Na miejscu klientów również zażądalibyśmy analizy jakościowej paliwa lub ekspertyzy producenta pompowtryskiwaczy. Wada silników Volvo?Samochód Volvo S 60 D5, który nabyłem w 2002 r., ma obecnie 97 tys. km przebiegu. Miałby pewnie ze 2 tys. więcej, gdyby zamiast jeździć 5 razy na lawecie, jeździł na kołach. Zepsuły się raz wtryski, a 4 razy turbina. Raz "rozkraczył" mi się w Niemczech i w tamtejszym serwisie powiedziano mi, że to częsta awaria z racji tego, że to pierwszy silnik Diesla skonstruowany samodzielnie przez Volvo.Krystian RadoszPo interwencji "Auto Świata":Silniki D5 są udanymi konstrukcjami. Inżynierowie, projektując jednostkę i dobierając wtryskiwacze, zakładali stosowanie dobrej jakości paliwa. Przy kiepskiej jakości polskiego paliwa mogą wystąpić problemy z wtryskiwaczami. Żywotność turbosprężarki zależy od sposobu jej eksploatacji. Po dynamicznej jeździe należy schłodzić turbinę poprzez pozostawienie pracującego silnika na wolnych obrotach przez 1-3 minuty.Paweł Frelek, Volvo Auto PolskaSzyby były o rok starsze?W 2004 roku kupiłem Seata Toledo 1.9 TDI Stella Emocion. Do zakupu samochodu skusiły mnie przede wszystkim wyposażenie i cena. W którymś z numerów "Auto Świata" wyczytałem informację o wadliwych pompach wtryskowych w silnikach TDI koncernu Audi/Volkswagen. Jednostka VW napędza również moje Toledo. W salonie zapewniono mnie jednak, że ten defekt nie dotyczy mojego samochodu. Włos na głowie mi się zjeżył, gdy zauważyłem niedawno, że na wszystkich szybach widnieje data 2003. Jak to możliwe w aucie z roku 2004?Radomir DębekPo interwencji "Auto Świata":Akcja serwisowa dotycząca wadliwych pomp wtryskowych została ogłoszona przez Seata w 2005 roku. Samochód klienta o podanych numerach nadwozia (do wiadomości redakcji) nie jest objęty żadną z dotychczas ogłoszonych akcji przywoławczych. W samochodzie klienta zamontowano silnik ASV, który jest wyposażony w pompę rotacyjną bez pompowtryskiwaczy, podczas gdy do serwisu wzywaliśmy auta napędzane turbodieslami z pompowtryskiwaczami. Jednocześnie, by uspokoić klienta, informujemy, że o dacie produkcji pojazdu nie decyduje data umieszczona na jego szybach. Samochód składa się z wielu elementów, z których niektóre mogą być wyprodukowane wcześniej niż auto. Michał Maske, Iberia Motor Company - importer Seata
Interwencje
Zawiniła jakość paliwa?W drodze powrotnej do Francji nasz Volkswagen Bora uległ awarii. W ASO VW w Pile stwierdzono uszkodzenie paska rozrządu i głowicy, spowodowane wcześniejszym uszkodzeniem pompy.