W ciągu 3 tygodni od zakupu wykryłam dziurę w podłodze, przez którą dostawała się woda do środka samochodu. Później z niewiadomych przyczyn zaczęła świecić kontrolka poduszki powietrznej, która wskazywała, że airbagi są nieaktywne. Zauważyłam też, że autoalarm nie był w pełni sprawny, ponieważ nie funkcjonował sygnał dźwiękowy. Bezzwłocznie po ujawnieniu się usterek poddaliśmy samochód profesjonalnej kontroli w ASO Nissana. Na miejscu okazało się, że nasza Almera nie ma dwóch poduszek powietrznych.Po uzyskaniu tej informacji skontaktowaliśmy się z AAA Auto, przedstawiając kilka możliwych rozwiązań, m.in. odstąpienie od umowy zakupu czy obniżenie ceny samochodu. Firma AAA Auto odrzuciła je.Anna GarbarczykOdpowiedź AAA AutoZaistniała sytuacja nie daje podstaw do odstąpienia od umowy. Nie zmienia to faktu, że w tym przypadku należy się Klientce jakaś forma rekompensaty. AAA Auto wysłało pisemną propozycję rekompensaty w postaci akcesoriów samochodowych lub bezpłatnych usług naszego serwisu. Nasza propozycja pozostała do dzisiaj bez odpowiedzi. Ubolewam, że taka sytuacja miała miejsce, ponieważ szczycimy się dokładnymi kontrolami aut, które sprzedajemy. Naszym zadaniem jest eliminowanie wad i usterek, które nieuchronnie zdarzają się w przypadku aut używanych. Jacek KornoszOd redakcjiPropozycja firmy AAA Auto jest nie do przyjęcia. Klientka mogłaby się zgodzić co najwyżej na zamontowanie nowych airbagów. W tej sytuacji odstąpienie od umowy jest jak najbardziej uzasadnione. Postępowanie firmy podważa jej wiarygodność. Mamy nadzieję, że sprzedawca przeanalizuje sytuację i zmieni zdanie.Pękł łańcuch w A6Audi nie jest elastyczne po upływie gwarancjiW kwietniu 2007 roku kupiłem używane Audi A6 quattro z silnikiem 3.0 TDI. Samochód z roku 2004 był regularnie serwisowany w ASO Audi. Potwierdzeniem tego była pełna dokumentacja serwisowa. 13 września tego roku przy przebiegu 127 tys. km pękł łańcuch rozrządu. Naprawę zleciłem autoryzowanej stacji Audi Magro w Rybniku. Czy w zaistniałej sytuacji Audi nie powinno partycypować w kosztach naprawy A6? Przecież łańcuch rozrządu w tym modelu nie podlega wymianie przy czynnościach serwisowych. Uszkodzenie nastąpiło zatem w wyniku wady materiałowej. O zmęczeniu materiału nie można mówić, gdyż przebieg pojazdu wynosił tylko 127 tys. km. Poprzednie samochody Audi, które miałem, eksploatowałem bez problemów przez wiele lat do przebiegu 300-400 tys. km.Lesław SobikOdpowiedź AudiProducent - firma Audi AG -udziela gwarancji na swoje samochody na okres dwóch lat. Ochrona zaczyna się w dniu pierwszej rejestracji pojazdu. Obejmuje ona wszystkie elementy samochodu z wyłączeniem części podlegających zużyciu eksploatacyjnemu. Gwarancja na samochód Pana Lesława Sobika upłynęła w dniu 26 czerwca 2006 roku. Niestety, zgodnie ze ścisłymi zaleceniami producenta wykonanie bezpłatnych napraw po upływie okresu gwarancyjnego jest niemożliwe do zrealizowania.Leszek KempińskiOd redakcjiNieco zaskoczyła nas chłodna odpowiedź Audi. W podobnych przypadkach firmy udzielają pomocy finansowej lojalnym klientom, częściowo pokrywając koszty naprawy. Usterka łańcucha po zaledwie 120 tys. km nie powinna się zdarzyć. Czy wobec tego warto naprawiać Audi w ASO, czy może taniej byłoby w innych punktach?Diler wygrał Jestem właścicielem Skody Octavii IIz 2005 roku. Samochód od początku użytkowania nie sprawuje się właściwie. Serwis twierdzi, że nie umiem jeździć autem - non stop "przestawiam" zbieżność. Po ostatniej kontroli zbieżności (już nie w ASO) okazało się, że prawa strona samochodu jest przestawiona względem lewej.JacekOdpowiedź SkodySąd Okręgowy w Krakowie oddalił apelację Klienta od wyroku Sądu Rejonowego w Nowym Sączu, w którym odrzucono jego powództwo o wydanie nowej Skody Octavii. Auto Klienta nie ma żadnych defektów. Pan Jacek Wiewióra nie zgłaszał wad aż do przebiegu kilkunastu tys. km. Po takim dystansie nagle doszedł do wniosku, że Octavia przez cały okres użytkowania była awaryjna.Beata ŁukaszewskaGwarancja za granicąPrzez ostatni rok przebywałem za granicą, gdzie jeździłem własnym autem. Podczas pobytu na obczyźnie doszło do awarii mojej "renówki". Udałem się więc do autoryzowanego serwisu Renault, gdzie usunięto usterkę i udzielono rocznej gwarancji. Po 4 miesiącach wracałem do kraju i awaria pojawiła się ponownie. Teraz jestem w Polsce i nie wiem, czy serwis Renault naprawi auto na gwarancji.warmoOdpowiedź eksperta Naprawa samochodu Renault w autoryzowanym serwisie poza granicami Polski jest objęta roczną gwarancją. W przypadku ponownego uszkodzenia należy zgłosić się do najbliższego serwisu Renault wraz z rachunkiem za wykonaną usługę. Jeżeli obecna awaria pozostaje w związku z przeprowadzoną wcześniej naprawą, to kolejna powinna być wykonana w ramach gwarancji.Krzysztof Kotarba Gwarancja za granicą Czy można powołać się na ustawę z 27 lipca 2002 r. (niezgodność towaru z umową), jeżeli w ofercie komisu samochód był bezwypadkowy, z komputerem i ESP, a po zakupie okazało się jednak, że jest po wypadku i nie ma ani komputera, ani ESP?Zbigniew BoreckiOdpowiedź redakcji Jeśli sprzedawcą auta był komis, który w ogłoszeniu podał nieprawdę, to odpowiada za pojazd w pełnej rozciągłości. By móc skutecznie dochodzić swoich praw, trzeba mieć kopię zamieszczonego ogłoszenia.
Interwencje
Brak airbagówFirma AAA Auto sprzedała auto bez airbagów i nie chce go wymienićPostanowiłam kupić używane auto w firmie AAA Auto w Piasecznie. Przegląd 5-letniej Almery był dość pobieżny (teraz to wiem).