Odrobina dodatkowego komfortu, szczególnie zimą, na pewno nie zaszkodzi. W naszym klimacie podgrzewane fotele to naprawdę przydatny dodatek, szczególnie jeśli mamy auto z oszczędnym dieslem pod maską i ze słabym ogrzewaniem. Oczywiście, można pójść na łatwiznę i położyć na fotel akcesoryjną matę grzewczą zasilaną z gniazda zapalniczki. My jednak preferujemy znacznie bardziej eleganckie rozwiązanie, zbliżone do tego, jakie stosuje się fabrycznie.
Odłączenie akumulatora to zabieg, który poprzedza większość prac przy podzespołach podłączonych do instalacji elektrycznej auta.
Demontaż fotela: w tym przypadku (Mercedes klasy C) 4 śruby przy szynach foteli, dwie wtyczki pod fotelem, śruba przy pasie.
Rozbiórka fotela: siedzisko należy odłączyć od oparcia. Siedzisko przytwierdzono do ramy fotela tylko dwiema śrubami.
Wymontowanie siedziska: po odkręceniu śrub wyjmujemy siedzisko – tylko po wyjęciu da się z niego zdjąć poszycie.
Demontaż tapicerki: zdjęcie materiału wymaga podważenia tzw. kedry (taśmy, którą obszyta jest tapicerka) zachodzącej na krawędź stelaża.
Wiercenie otworów: jeśli w stelażu nie ma otworów technologicznych, przez które można przeciągnąć przewody, należy je wywiercić.
Wycinanie otworów: maty grzewcze zrobiono tak, że można je docinać. Tu widać otwór na zapięcie mocujące materiał siedziska.
Docinanie maty: element grzewczy trzeba dopasować do kształtu siedziska. Mocuje się ją,
korzystając z dwustronnej taśmy klejącej.
Naciąganie poszycia: haczyki muszą się znaleźć w odpowiednich miejscach, żeby na poszyciu nie pojawiły się nieeleganckie zmarszczki.
Rozbiórka oparcia bywa bardziej skomplikowana niż w przypadku siedziska. Uwaga na ukryty pod osłoną airbag!
Tapicerka oparcia może się trzymać na plastikowych zaczepach lub metalowych haczykach. Ostrożnie, żeby jej nie podrzeć!
Jeśli kedra zachodzi na stelaż, to należy ją delikatnie podważyć np. śrubokrętem, a następnie kontynuować demontaż palcami.
Dźwignia regulacji podpory lędźwiowej z reguły przeszkadza w zdjęciu poszycia, więc ją też trzeba zdemontować.
Wypięcie drutu: do czerwonej klamry przypięty jest drut naciągający poszycie – trzeba go ostrożnie podważyć śrubokrętem.
Dopasowanie maty grzewczej oparcia: po docięciu należy umieścić na niej taśmę, która utrzyma później matę w odpowiedniej pozycji.
Umieszczenie maty pod tapicerką: tu unieśliśmy tylko jedną stronę poszycia, żeby nie manipulować przy airbagu.
Otwór na przycisk: jeśli fotel ma solidne, plastikowe boczki, to są one doskonałym miejscem na włącznik ogrzewania.
Montaż włącznika: wiercimy ostrożnie, tak żeby przycisk ciasno wpasować. Ważne, żeby pod spodem było miejsce na kable.
Fotel gotowy do zamontowania w samochodzie: maty grzewcze na swoich miejscach, włącznik zamocowany na plastikowym elemencie fotela. Po umieszczeniu fotela w prowadnicach i przykręceniu śrub mocujących pozostaje jeszcze podłączenie zestawu do instalacji auta.
Podłączenie: maty mogą być zasilane tylko po przekręceniu kluczyka – w razie wątpliwości warto poprosić o pomoc elektryka.