Czy po upiększeniach tunerów Fiacik nadal jest atrakcyjny? Dla jednych na pewno tak, dla innych wręcz przeciwnie. O gustach się nie dyskutuje, a w tuningowaniu właściwie wszystko jest dozwolone. Jak widać na zdjęciach, nadwozie można zmodernizować na kilka sposobów. Najbardziej atrakcyjnie wygląda dzieło Gazzella Racing. To angielska firma, która zajmuje się internetową sprzedażą akcesoriów tuningowych m.in. do tego modelu Fiata. Modyfikacje nadwozia oparto na elementach wyprodukowanych przez Cadamuro Design (Włochy). Pozostali tunerzy, a zwłaszcza Novitec, znani są z projektówprzebudowy właściwie wszystkich Fiatów. Ich propozycje może nie są tak krzykliwe, ale dodają autu trochę oryginalności. Najbardziej świeżą ofertę przedstawił MS Design. Prezentowany samochód to Panda z napędem na 4 koła (także Novitec ma elementy do tej wersji). W katalogu tunera znajdziemy również akcesoria do "normalnego" modelu. W Polsce nie ma firm zajmujących się modyfikacją tych "maluchów". Trudno spotkać ospoilerowanie do modernizacji nadwozia. Trochę łatwiej jest z częściami do zawieszenia i silnika. W salonach Fiata nie znajdziemy akcesoriów, ponieważ firma nie współpracuje z żadnym tunerem, a jakakolwiek ingerencja może wiązać się z utratą gwarancji. Kilka znanych firm zajmujących się podwoziami ma w katalogu elementy do Pandy. Na przykład za komplet krótszych o 30 mm sprężyn H&R trzeba zapłacić 890 zł. Mogą być trudności z zakupem sportowych amortyzatorów. Więcej możliwości istnieje przy przeróbkach silnika, np. Gazzella Racing oferuje sportowe wałki rozrządu do silników o pojemniści 1,1 i 1,2 l (koszt ok. 1160 zł). Łatwiej kupić wkład filtra powietrza. Na polskim rynku można spotkać już zewnętrzne moduły zmieniające parametry pracy silnika (dotyczy 1.3 JTD/70 KM). Po zamontowaniu Power Boxa moc wzrasta o ok. 13 KM. Kilka firm (np. Chiptronic, Ecusoft, V-tech) oferuje chiptuning jednostki napędowej. Koszt modyfikacji zaczyna się od 2200 zł. Pracochłonne, ale dające lepszy efekt (wzrost mocy i momentu o ok. 100 proc.) jest dołożenie turbosprężarki z osprzętem do silników benzynowych. Warszawska firma PromotoR jest w trakcie prac nad takim zestawem. Przewidywany koszt przeróbki to około 7 tys. zł. Z przedstawionych firm tylko Novitec ma elementy do upiększania wnętrza. Można dokupić aluminiowe pedały i dywaniki z logo tunera.
Jak z Pandy zrobić Grizli?
Małe jest piękne. Potwierdza to uhonorowanie Pandy tytułem Auta Roku 2004.