Logo

Nie czekaj do jesieni – zabezpiecz auto przed korozją!

  • Nowe samochody zabezpiecza się przed korozją inaczej niż stare
  • W sprzedaży są środki antykorozyjne na bazie wosków i olejów – mają różne właściwości
  • Z nakładaniem zabezpieczeń antykorozyjnych nie należy zwlekać zbyt długo – widoczny wykwit korozji z reguły oznacza znacznie większe zniszczenia niż się początkowo wydaje
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niby większość współczesnych samochodów ma nadwozia ocynkowane, a jednak niektóre rdzewieją bardziej niż inne. Przyczyny to, po pierwsze, niezwykle cienkie zewnętrzne powłoki ochronne – jeśli całkowita grubość powłoki to 80 mikrometrów (czyli 0,08-0,09 mm), to na trwałość lakieru lepiej nie liczyć; po drugie, oszczędności na etapie produkcji – preparaty antykorozyjne wpuszczane w profile zamknięte dużo kosztują i mają istotny wpływ na masę pojazdu; po trzecie, wiele aut transportowanych jest do Europy na statkach – kontakt z solanką, która wnika w zakamarki nadwozia, robi swoje. Pozostałe, nawet porządnie wykonane samochody, rdzewieją ze starości. Z rdzą jeszcze nikt nie wygrał, ale wielu zabezpiecza auta na tyle skutecznie, że przez kilkanaście lat dobrze wyglądają i są bezpieczne.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu