Porady Eksploatacja Nie czekaj do jesieni – zabezpiecz auto przed korozją!

Nie czekaj do jesieni – zabezpiecz auto przed korozją!

Niektóre samochody najlepiej zabezpieczać antykorozyjnie tuż po odebraniu z salonu, optymalnie jeszcze przed pierwszą jazdą. Nie znaczy to oczywiście, że nie można zabezpieczyć auta w dowolnym momencie – także lekko podrdzewiałego. Z rdzą na dłuższą metę nie da się wygrać, ale jej zwycięstwo można odwlec w czasie. Byle z głową!

Mazda 6 - poważne spustoszenia przez rdzę – to zdecydowanie wykracza poza problemy natury estetycznej!
Auto Świat
Mazda 6 - poważne spustoszenia przez rdzę – to zdecydowanie wykracza poza problemy natury estetycznej!
  • Nowe samochody zabezpiecza się przed korozją inaczej niż stare
  • W sprzedaży są środki antykorozyjne na bazie wosków i olejów – mają różne właściwości
  • Z nakładaniem zabezpieczeń antykorozyjnych nie należy zwlekać zbyt długo – widoczny wykwit korozji z reguły oznacza znacznie większe zniszczenia niż się początkowo wydaje

Niby większość współczesnych samochodów ma nadwozia ocynkowane, a jednak niektóre rdzewieją bardziej niż inne. Przyczyny to, po pierwsze, niezwykle cienkie zewnętrzne powłoki ochronne – jeśli całkowita grubość powłoki to 80 mikrometrów (czyli 0,08-0,09 mm), to na trwałość lakieru lepiej nie liczyć; po drugie, oszczędności na etapie produkcji – preparaty antykorozyjne wpuszczane w profile zamknięte dużo kosztują i mają istotny wpływ na masę pojazdu; po trzecie, wiele aut transportowanych jest do Europy na statkach – kontakt z solanką, która wnika w zakamarki nadwozia, robi swoje. Pozostałe, nawet porządnie wykonane samochody, rdzewieją ze starości. Z rdzą jeszcze nikt nie wygrał, ale wielu zabezpiecza auta na tyle skutecznie, że przez kilkanaście lat dobrze wyglądają i są bezpieczne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji