Na te ostatnie nadal używane są solidne felgi stalowe, choć ze względów estetycznych także i one przeszły w ostatnim okresie wiele upiększających zmian. Felgi stalowe są przede wszystkim dwu- do pięciokrotnie tańsze niż felgi aluminiowe. Są także mniej podatne na mechaniczne uszkodzenia i można na nich jeździć praktycznie przez cały rok, nie zwracając uwagi na zimową solankę. I tylko felgi chromowane wymagają więcej zabiegów pielęgnacyjnych. Zwykle w autach terenowych stosuje się felgi o średnicy 15 i 16 cali i szerokościach: 6, 7, 8 lub 10 cali. Standardem jest też rozstaw otworów mocujących 4,5 i 5,5 cala (w Polsce jak i w Europie podaje się ich przeliczniki, stąd można spotkać się także z wartościami 114,3 i 139,7 mm). Otwory centralne natomiast podawane są w milimetrach i zazwyczaj wynoszą 83,7 lub 110,6 mm. Najwięcej kłopotów przy doborze felg, ale i zarazem ogromne pole do popisu, daje tzw. odsadzenie, oznaczane także jako offset lub ET. Tradycyjnie samochód wyjeżdża z fabryki na jakimś optymalnie dobranym odsadzeniu (zwykle jest ono dodatnie lub zerowe), gdzie tarcza felgi jest umiejscowiona możliwie najbliżej płaszczyzny symetrii obręczy. Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie, ponieważ siły naporu na obręcz przechodzą bez większych obciążeń. Przy dużym ujemnym odsadzeniu, np. -45 mm, przy feldze o szerokości 8 cali tarcza jest umiejscowiona blisko krawędzi wewnętrznej obręczy felgi. Powoduje to przeniesienie dużych obciążeń z obręczy na tarczę, co w warunkach ekstremalnych może nawet spowodować zniszczenie tarczy, jej pogięcie lub "przeciągnięcie" nakrętek śrub przez otwory tarczy. Aby odsadzić felgę, możemy także zastosować podkładki dystansowe zwane flanszami. Zawsze jednak powinniśmy robić to tylko w wyspecjalizowanym serwisie. Musimy także pamiętać, by felga pasowała do piasty (naby) koła. Jeżeli felga nie ma otworu dopasowanego do piasty, stosuje się specjalne kółka centrujące. W samochodach często używanych do ekstremalnej jazdy w terenie należy stosować felgi sprawdzone pod względem wytrzymałości. Muszą być wykonane z grubej stali i najlepiej, by kształt tarczy był gładki, bez zbędnych wgłębień czy ozdób. Tarcza powinna być solidnie przyspawana do obręczy grubymi spawami. Ze względów bezpieczeństwa ważne jest, by felga była homologowana i miała certyfikat bezpieczeństwa B.Dariusz Kowalczuk
Lśniąca stal
Felgi aluminiowe bardzo ładnie wyglądają na samochodach terenowych. Zazwyczaj jednak nadają się do podjeżdżania na kawiarniane parkingi, a nie na poważne wyprawy w terenie.