Wrażenie wielkości potęguje szerokość. Teoretycznie do każdego auta da się dobrać efektowne, duże obręcze i niskoprofilowe koła. W polskich warunkach to się nie sprawdzaOpona to element mającyogromny wpływ na tłumienie nierówności. Im jest wyższa, tym tłumienie lepsze. Jeśli decydujemy się na zastosowanie większych felg, to musimy założyć na nie niższe opony - tak, aby średnica zewnętrzna koła nie zmieniła się albo zmieniła się nieznacznie. Z technicznego punktu widzenia koła niskoprofilowe mają swoje zalety i wady. Zalety to skuteczniejsze hamowanie (jeśli auto ma wydajne hamulce) i stabilniejsze zachowanie na zakrętach, szczególnie gdy droga jest w miarę równa. Wady to drastycznie obniżony komfort jazdy (auto podskakuje na nierównościach, zawieszenie stuka), a w konsekwencji szybkie zużywanie się zawieszenia. Jeśli przesadzimy z tego rodzaju tuningiem, to wkrótce wnętrze samochodu będzie trzeszczeć na każdej dziurze. To dlatego, że na nierównościach pracuje nie tylko zawieszenie, lecz także nadwozie. Inny problem to podatność niskoprofilowych kół na uszkodzenia. Jak dobrać?Średnica osadzenia opony musi być zgodna ze średnicą felgi (np.15 cali). Potem dopasowujemy szerokość (np. 205 mm) i profil (np. 55) tak, aby zewnętrzna średnica koła była taka, jak oryginalna. Pomocne tabele zamienników dostępne są m.in. w internecie (np. http://www.opony.com.pl ). Jeżeli chodzi o felgi, to warto skorzystać z pomocy sprzedawcy dysponującego specjalnymi katalogami. Uwaga: koło nie może wystawać poza krawędzie błotników.Wysoki profil, np. 165/70 R 14ZALETY: Wysoki komfort jazdy także na koleinach i nierównościach, oszczędzanie zawieszenia, ochrona elementów wnętrza przed rozklekotaniem i nadwozia przed utratą sztywności. WADY: Na dobrej drodze węższe opony wydłużają drogę hamowania ze względu na mniejszą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią. Mniejsza sztywność koła pogarsza właściwości trakcyjne samochodu podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.Niski profil, np. 195/45 R 16ZALETY: Niskoprofilowe koła są niezastąpione w dynamicznej jeździe na krętej drodze, np. na wyścigach. Na gładkiej drodze zapewniają skuteczne hamowanie.WADY: Niski komfort resorowania powodujący "dobijanie" na dziurach i częste usterki zawieszenia i łożysk. Szybsze obluzowanie elementów wnętrza i utrata sztywności nadwozia - pojawiają się irytującetrzaski wnętrza. Opony i felgi podatne na uszkodzenia.
Na niskim profilu
Ładne koła mają ogromny wpływ na wygląd auta. Duża obręcz wystarczy, żeby niskoprofilowa opona wydawała się dużo większa niż koło o tej samej średnicy zewnętrznej, ale z mniejszą felgą i wyższą oponą.