Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Naprawy wydechu - im nowszy samochód, tym droższe naprawy

Naprawy wydechu - im nowszy samochód, tym droższe naprawy

W nowoczesnych autach wydech to znacznie więcej niż tylko tłumiki i rury. Wewnątrz układów montowane są też kosztowne systemy oczyszczania spalin - naprawy układu wydechowego są coraz droższe

otwarcieŹródło: Auto Świat / ACZ

Właściciele starszych aut nie mają się zwykle czego obawiać, jeśli w ich pojazdach wydech wymaga już wymiany. Zakup wszystkich potrzebnych do naprawy części to żaden problem, a z reguły można też wybierać między elementami o jakości zbliżonej do części oryginalnych a tanimi, kosztującymi często ułamek ich ceny w ASO, zamiennikami.

Co ciekawe, nawet w autoryzowanych serwisach klienci często mogą zamówić nie tylko podzespoły z najwyższej półki cenowej i jakościowej, ale też części z tzw. tańszych linii o nieco obniżonej jakości. Problemy i duże wydatki zaczynają się wtedy, kiedy awaria nie dotyczy samych tylko rur czy tłumików, lecz elementów układu oczyszczania spalin, czyli katalizatora (w niektórych autach jest ich nawet kilka) lub filtra cząstek stałych.

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji