Tuner Novitec zaprezentował niedawno podrasowaną Alfę Romeo w krwistoczerwonym kolorze. Tradycyjna czerwień znikła jednak ze sportowego Ferrari F430, Novitec wybrał dla auta śnieżnobiały lakier i trzy czarne pasy biegnące wzdłuż karoserii.
W stylistyce nadwozia zmieniło się niewiele, jednak wszystkie zmiany są w pełni funkcjonalne. Z przodu pojawił się nowy zderzak, z tyłu dyfuzor i skrzydło. W nadkolach zamontowano 20-calowe koła ze stopów lekkich. Nowe zestrojenie zawieszenia z nowymi sprężynami i amortyzatorami poprawiło sterowność i stabilność przy wysokich prędkościach.
Przed tylną osią pracuje topowa widlasta ósemka o pojemności 4,3 l. Seryjne osiągi silnika - 360 kW (490 KM) przy 8500 obr./min i 465 Nm przy 5250 obr./min, wzrosły po zamontowaniu dwóch sprężarek mechanicznych Rotrex do 482 kW (656 KM) przy 8200 obr./min, i 662 Nm przy 6100 obr./min. Ferrari F430 przygotowane przez firmę Novitec przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 350 km/h.
Galeria zdjęć
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor Evoluzione: 656 rasowych rumaków