Czasem nowy model lepiej hamuje niż poprzednik albo skuteczniej odprowadza wodę, albo bardzo nieznacznie jest lepszy w wielu dziedzinach. Tym niemniej w większości przypadków lepiej nie liczmy na to, że po zmianie niezużytych opon starego modelu na najnowsze opony prosto ze sklepu odczujemy wyraźną różnicę. Zmiany zwykle są mierzalne, ale tylko za pomocą precyzyjnej aparatury. Jeśli kupujemy komplet nowych opon, warto jednak brać pod uwagę nowości. Jeśli za rok czy dwa zniszczymy jedną oponę, z łatwością kupimy drugą taką samą. Jeśli teraz kupimy "schodzący" model, później, po zniszczeniu jednej sztuki, będziemy musieli kupić aż dwie, bo stary wariant będzie niedostępny.BARUM Bravuris 2Kierunkowa opona letnia? To coraz rzadziej stosowane rozwiązanie. W każdym razie asymetryczny, nowoczesny Bravuris 2 zastępuje kierunkowego Bravurisa.DUNLOP SP Sport FastResponseOpona do aut klasy średniej i wyższej. Producent zachwala precyzję prowadzenia na suchej nawierzchni. Opona dostępna w 31 rozmiarach od 14 do 17 cali. FIRESTONE Firehawk TZ200Firestone wprowadza kilka nowych modeli opon: Multihawk ogólnego zastosowania, sportową SZ80 oraz prezentowaną wyżej, komfortową oponę TZ200. GOODYEAR DuraGripNowość przeznaczona do małych, miejskich aut. Te opony mają według producenta wydłużoną żywotność, dobrze znoszą częste hamowanie i przyspieszanie. GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric Zastosowanie: samochody najwyższej klasy, po profesjonalnym tuningu, z wielkimi obręczami. Opona dostępna jest w 24 rozmiarach od 17 do 21 cali. MICHELIN Pilot Exalto PE2Sportowe opony wyposażone w ochraniacze obręczy. Występują w 37 rozmiarach od 14 do 18 cali, mają indeksy prędkości od V (240 km/h) do Y (300 km/h).NOKIAN H i VAsymetryczne opony dostępne z indeksami H i V z precyzyjnymi wskaźnikami zużycia. Producent kładzie nacisk na zdolności opon do odprowadzania wody.PIRELLI P ZeroOpony klasy UHP do aut o najwyższych osiągach i po profesjonalnym tuningu. Producent zachwala trwałość i przyczepność na mokrej nawierzchni.
Nowości oponiarskie sezonu 2007
Czym się różnią od opon, które mogliśmy kupić dotychczas? Według producentów każda oponiarska nowość jest, w porównaniu do poprzednika, lepsza: o kilka procent lepiej odprowadza wodę, o ułamek procenta skraca drogę hamowania, jest trochę cichsza, itp. Gdyby nie było poprawy, nie byłoby sensu wprowadzać nowości! Ale nie wszystko da się wyraźnie poprawić.