"Stworzył", choć przecież i przed nim istniało coś takiego jak stylistyka. Ale zanim Loewy wyraźnie tego nie powiedział, nikt nie pojmował, że ten sam produkt w nowocześniejszym "ubraniu" sprzeda się znacznie lepiej od każdego innego porównywalnego produktu. W tym sensie jest też w dużej mierze ojcem nowoczesnych środków marketingowych. Loewy wprowadził w życie codzienne mnóstwo produktów, których główną cechą była estetyczna prostota połączona z jego ukochaną opływową formą. Zajmował się wszystkimi gałęziami przemysłu, m.in. zaczął nową erę w dziedzinie projektowania symboli firm (m.in. papierosów Lucky Strike, TWA czy Shella). Kierował się mottem opisanym skrótem MAYA (Most Advanced, Yet Acceptable - ekstremalnie nowoczesne, ale do przyjęcia), co w praktyce oznaczało iście awangardowe kształty, które jednak błyskawicznie umiały przekonać wszystkich potencjalnych użytkowników. Projektował samochody, lokomotywy, meble, artykuły użytku domowego, fragmenty rakiet NASA (oraz kabin, np. w laboratorium Skylab z 1973 roku), a nawet znaną obecnie na całym świecie (w niezmienionej od ponad 60 lat formie!) butelkę coca-coli. Notabene także sławny fantazyjny napis-logo coca-coli jest jego dziełem... Za najsławniejsze osiągnięcie Loewy'ego zwykło się uważać jednak prawdziwy symbol amerykańskiej mobilności: autobus Greyhound, którego linia karoserii obowiązuje do dziś.
Pan Opływowy
To nazwisko jest wymawiane z najwyższym szacunkiem w absolutnie każdej branży przemysłowej. Bo Loewy - z pochodzenia Francuz, z wyboru Amerykanin, z charakteru obywatel świata - stworzył nowoczesny design przemysłowy.