Największy problem z parą, która pokrywa szyby auta od wewnątrz, ograniczając widoczność, występuje wtedy, gdy temperatura otoczenia oscyluje wokół zera. Gdy temperatura spada do -10ºC lub bardziej, problem znika. W polskich warunkach dla wielu kierowców zaparowane szyby to poważny problem. Zdarza się często, że nie pomagają nawet specjalne preparaty, które po naniesieniu na szybę od wewnątrz powinny ograniczać osadzanie się pary wodnej.
Jeśli mamy w aucie klimatyzację, należy ją włączyć, nawet jeśli działa ogrzewanie. Wiele aut ma tak zaprogramowany układ wentylacji, że po wyłączeniu klimy widoczność spada. Jeśli to nie pomaga, warto sprawdzić filtr kabinowy, a jeśli trzeba – wymienić go. Może być konieczne wysuszenie wnętrza. Czasem jednak wystarczy... umyć i dokładnie wytrzeć szyby (najlepiej papierowym ręcznikiem). Środek antyroszeniowy to ostateczność – parowanie szyb to usterka!

Para na szybie – co robić?Żródło: Auto Świat
1.Za pomocą ręcznika papierowego dokładnie czyścimy szyby od wewnątrz.

Para na szybie – co robić?Żródło: Auto Świat
2.Aby zlikwidować smugi, użyjmy także zwykłego płynu do mycia szyb.

Para na szybie – co robić?Żródło: Auto Świat
3.Jeśli używamy środka przeciw parowaniu szyb, dokładnie wypolerujmy szkło.
Środki antyroszeniowe zmniejszają skłonność szkła do pokrywania się parą. Nanosimy je od wewnątrz i dokładnie polerujemy szybę – aby nie było smug. Pomóc może tylko dokładne naniesienie środka. Należy uważać, aby preparat nie miał styczności z plastikiem.
- Płyn przeciwko parowaniu szyb Sonax, cena 17 zł,Środek w spreju Rox, cena 9,50 zł,Preparat Autoland, cena 10 zł,Płyn marki Rain-x, cena 24zł;Chusteczka do oczyszczenia szyby i zapobiegająca zaparowaniu Sonax, cena 4,60 zł.