W tym sezonie nie brakuje jednak debiutujących atrakcyjnych konstrukcji, dzięki którym można łatwo i efektywnie usprawnić samochodowe nagłośnienie. Renomowany amerykański JBL wzorem firm japońskich stawia na nieduże aktywne subwoofery wygodne w użytkowaniu. Mają one sporo zalet. Dzięki zastosowaniu głośników o mniejszej średnicy subwoofer łatwiej schować w samochodzie. Wbudowany wzmacniacz znacznie upraszcza instalację i - co równie ważne - zwiększa uniwersalność produktu. Z aktywnych subwooferów mogą także skorzystać kierowcy, którzy używają wyłącznie fabrycznego nagłośnienia. Podłączenie tuby do radia wbudowanego w deskę rozdzielczą nie stanowi żadnego problemu. Amerykanie kuszą zatem aktywną skrzynią basową BASSPRO wykonaną z płyt MDF (wzmocniona płyta wiórowa). Zaletą niewielkiej skrzyni są dodatkowe nóżki, które stabilizują ją i ułatwiają solidniejsze mocowanie w bagażniku. JBL szczyci się głośnikiem, który wbudowano w BASSPRO. Choć jest to model o średnicy tylko 165 mm, producent deklaruje zastosowanie lepszych materiałów, które mają wpływ na pracę głośnika (m.in. cewka wyższej jakości). Sporo nowości przybyło wśród samochodowych wzmacniaczy. Większość z nich stanowią konstrukcje w przystępnych cenach, z przyzwoitym wyposażeniem. Mac Audio zadebiutowało z odświeżoną gamą Mac Attack. Zupełnie nowe modele zyskały regulowane filtry dolno- i górnoprzepustowe (przydadzą się przy strojeniu głośników i subwoofera) i przydatne dla fanów basów wzmocnienie tonów niskich (45 Hz) o 6 dB. Sprzęt może współpracować także z radioodtwarzaczami fabrycznie montowanymi przez producentów aut, dzięki wykorzystaniu gniazd połączeniowych "high in". Mac Audio oferuje trzy modele: dwa czterokanałowe i jeden dwukanałowy. Japoński Pioneer reklamuje natomiast serię GM-X. Popularne wzmacniacze wyróżniają się nieco skromniejszym wyposażeniem (zubożone filtry), co korzystnie wpływa na cenę. Producent deklaruje jednak, że poszczególne modele z nowej gamy zapewniają wystarczająco dużo mocy, by sprawnie nagłośnić samochód. Wybór jest spory, gdyż obejmuje pięć wersji. Po raz pierwszy w Polsce pojawiły się konstrukcje sygnowane logo niemieckiej firmy Xetec. Ta zupełnie nieznana w Polsce marka z Niemiec proponuje sprzęt dobrej jakości w przystępnych cenach. Charakterystyczne produkty o stonowanym wzornictwie przeznaczone są dla miłośników ceniących bardziej audiofilskie brzmienie. Producent oprócz kilku serii wzmacniaczy proponuje skromną gamę głośników, które stanowią uzupełnienie oferty. Polskim dystrybutorem jest firma Sonia Draga. Wśród tegorocznych debiutów godne uwagi są dwie włoskie marki: Audison i Dragster. Audison (Elco Exim) powrócił na polski rynek z bogatą ofertą wzmacniaczy różnych klas (od popularnych po bardzo ekskluzywne serie). Dragster (Dragster Audio Art. Polska) skoncentrował się natomiast na bardziej popularnych produktach, czyli na głośnikach i wzmacniaczach, które sukcesywnie powinny trafiać do wybranych salonów ze sprzętem.
Porządne granie
Samochodowe audio to nie tylko radioodtwarzacze. Producenci chętnie jednak eksponują przede wszystkim nowości wśród sprzętu odtwarzającego, spychając nieco w cień pozostałe urządzenia, czyli głośniki i wzmacniacze.