Auto Świat Porady Eksploatacja Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku

Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku

25-letni reflektor w dobrym stanie? To mało prawdopodobne! Kupno nowego nie zawsze jest możliwe – albo niedostępny, albo ekstremalnie drogi. Nic straconego, bo reflektory regeneruje się z takim skutkiem, że działają i wyglądają jak nowe.

Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku
Zobacz galerię (27)
Auto Świat / Archiwum
Ratujemy stare lampy - regeneracja reflektorów krok po kroku
  • Polerowanie szkieł reflektorów? Mało kto wie, jak to zrobić
  • Odbłyśnik to element, który ma największy wpływ na jakość oświetlenia drogi.
  • Cena regeneracji zależy od materiałów, z których wykonano reflektor oraz stopnia skomplikowania jego budowy i czynności, jakie można lub trzeba wykonać

Hubert Cugier naprawia hurtowe ilości reflektorów za pomocą maszyn odziedziczonych po ojcu, który w swoim czasie produkował światła do ciągników. Zwykle regeneruje się niezbyt stare lampy, wyjęte z aut uznawanych za "aktualne" – te zużywają się najszybciej, gdyż są plastikowe. Plastikowy klosz, odbłyśnik z tworzywa sztucznego – jedno się łatwo rysuje i matowieje od kamieni, drugie osmala, topi, traci srebrzystą powłokę. Za to plastik łatwo się obrabia – łatwo poleruje, łatwo przygotowuje do nanoszenia nowych powłok. Trudno się to jednak rozkleja – producenci dbają o to, żeby były to jednorazówki, a czasem też, gdy plastikowy element się stopi, naprawdę nie ma już czego ratować.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji