- Zewnętrzna obudowa, wsporniki montażowe i otwory pod śruby nie mogą być popękane ani zdeformowane. Mechanizmy ruchome nie mogą być zatarte ani zablokowane. Zęby wielowypustu, otwory gwintowane, drążki kierownicze nie mogą być uszkodzone ani ścięte.Przekładnia nie może być silnie skorodowana (ze względu na możliwe naruszenie konstrukcji). Przewody hydrauliczne nie mogą być zagięte czy też zdemontowane.
- Przyjmowany alternator nie może nosić śladów rozkręcania, być rozłożony ani zdekompletowany. Obudowa nie może być zdeformowana, pęknięta ani mieć wyłamanych elementów. Mocowania muszą być sprawne. Część musi być dostarczona z kołem pasowym.
Uwaga! Niektóre firmy przyjmują na wymianę alternatory z uszkodzonymi obudowami.Regeneracja z tradycjamiJednym z pionierów w dziedzinie przemysłowej regeneracji jest firma Volkswagen. Zajęła się tym już w początkach produkcji „garbusa”, w przypadku którego fabrycznie regenerowano m.in. silniki, gaźniki i pompy paliwa. Aktualnie firma szczyci się tym, że ma najbardziej rozbudowany program wymiany części zużytych na zregenerowane. Oferta niemieckiego koncernu obejmuje ponad 10 tys. pozycji, zarówno do aut osobowych, jak i użytkowych. Klientom autoryzowanych serwisów radzimy, żeby zawsze przed podjęciem decyzji o zakupie nowej części spytali o dostępność tańszej alternatywy. Podzespoły „na wymianę” oferowane są często nawet za pół ceny elementów fabrycznie nowych.