Pierwszym samochodem marki Ronart był model W152, który przypominał bolidy formuły 1 z pierwszej połowy lat 50-tych. Drugim pojazdem, który pozornie odchylił się od filozofii założyciela, jest model Lightning.
Wygląd samochodu zainspirował Jaguar XK 180, który był projektem designerskim i konstruktorskim, zaprezentowanym podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 1998 roku. Prototyp nawiązywał do kształtów Jaguara D-type z lat 50-tych.
Ronart Lighning otrzymał ramę ze stalowych rur, do której przymocowano karoserię z karbonu i laminatu. Samochód ma 4470 mm długości, 1874 mm szerokości, 1193 mm wysokości, a rozstaw osi ma długość 2590 mm.
Pod maską znajdziemy 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,6 l pochodzący z modelu Ford Mustang Cobra SVT. Jednostka rozwija moc 239 kW (325 KM) przy 5800 obr./min i moment obrotowy 407 Nm przy 4800 obr./min. Na żądanie klienta można podrasować silnik do poziomu 324 kW (440 KM). Siła napędowa przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów Borg Warner T45.
Układ hamulcowy składa się z tarcz AP Racing na wszystkich kołach. Z przodu zamontowano tarcze o średnicy 320 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu pojawił się rozmiar 305 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami. Hamulce ukryto za 18-calowymi kołami ze stopów lekkich.
Ronart Lightning nie jest żadnym spartańskim pojazdem w stylu Caterhama i mu podobnych. We wnętrzu znajdziemy luksusową skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, radio, a nawet alarm czy nawigację.
W cenie 73 tys. euro (ok. 278 tys. zł) mamy do dyspozycji 2-miejscowy samochód sportowy, który nadaje się do zwykłej eksploatacji, ale jego właściciel może go przewietrzyć także na torze wyścigowym.
Spółka Ronart Company deklaruje, że swoje wyjątkowe samochody dostarczy dokądkolwiek na świecie w przystępnej cenie.