km. Od niedawna pojawiły się problemy z zawieszeniem w moim aucie. Podczas szybkiego przyspieszania auto ściąga w lewo, a przy puszczeniu dźwigni przyspiesznika raptownie ściąga w prawo. Takie samo zjawisko pojawia się wtedy, gdy wpadnę w wyrwę uliczną lub najadę na poprzeczny garb na jezdni. Wymieniłem tuleje wahaczy przednich, drążek wleczony tylny (razem ze wspornikiem i tuleją) oraz ustawiona została zbieżność kół. Pomogło, ale tylko w nieznaczny sposób. Jaka może być tego przyczyna?Jeżeli zawieszenie przednie i tylne zostało prawidłowo naprawione, a tuleje gumowo--metalowe wciśnięte zgodnie z technologią napraw, to takie zjawisko, o którym Pan opowiada, nie powinno mieć miejsca. Czytając Pana list, mam wrażenie, że od początku źle została zlokalizowana usterka i przez to zostały wymienione nie te części, które miały wpływ na przemieszczanie się zawieszenia przedniego lub tylnego podczas przyspieszania i zdejmowania nogi z pedału przyspiesznika. Moim zdaniem powodem próby przemieszczania się pojazdu raz w lewo, raz w prawo (przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem) jest rama przedniego zawieszenia lub belka przedniego zawieszenia (elementy różnie nazywane), a dokładniej chodzi o mocowanie tej części auta do nadwozia. To samo dotyczy zawieszenia tylnego.Jestem posiadaczem samochodu Volkswagen Golf III 1.4 z wtryskiem jednopunktowym, tzw. monowtryskiem. Samochód jest z 1992 roku z przebiegiem 175 tysięcy kilometrów. Chciałbym zwrócić się z pytaniem, gdzie może tkwić przyczyna usterek, jakie ostatnio pojawiły się w tym aucie. Po pierwsze, gdy silnik nagrzeje się do temperatury ok. 100 stopni Celsjusza, co jakiś czas zaczyna migać kontrolka oleju na desce rodzielczej (smarowania). Włącza się ona na 15-20 sekund co 20-30 minut. Poziom oleju jest w normie. Czy może to być awaria jakiegoś czujnika? Drugi problem występuje wtedy, gdy dociskam pedał gazu do oporu, wtedy samochód robi się "mułowaty", nie przyspiesza, jakby się dławił paliwem. Gdy przyspieszam delikatnie, zachowuje się normalnie. Co może być przyczyną takiego stanu?Okresowe zapalanie się kontrolki oleju świadczy o jakichś niedomaganiach w układzie smarowania. W tym przypadku może to być zbyt wysoka temperatura oleju spowodowana wysoką temperaturą układu chłodzenia silnika. Proponuję sprawdzić czujnik włączający wentylator chłodnicy, czujnik ten znajduje się po lewej stronie chłodnicy i może być jedno- lub dwustopniowy. Odpowiadając na drugie pytanie, proponuje wykonać sprawdzenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej w autoryzowanej stacji obsługi.Mam samochód Renault Clio 1.2 16-zaworowy w okresie gwarancji. Od dłuższego czasu wyświetla się na desce rozdzielczej lampka wtrysku paliwa. Przez półtora miesiąca pojazd miał już czterokrotnie naprawiany układ wtryskowy. Po ostatniej naprawie silnik auta zgasł mi na skrzyżowaniu, co spowodowało korek. Proszę o odpowiedź, czy mogę żądać wymiany samochodu na nowy, wolny od wad?W przypadku, kiedy autoryzowany serwis stwierdzi, że nie jest w stanie definitywnie usunąć usterki układu wtryskowego, ma Pan pełne prawo zażądać wymiany samochodu na nowy, wolny od wad. Każda rzecz, którą kupujemy, objęta jest rękojmią (Kodeks cywilny art. 556). W ciągu 12 miesięcy od chwili zakupu może Pan żądać od sprzedawcy naprawy, obniżenia ceny, wymiany samochodu lub odstąpienia od umowy, korzystając z gwarancji albo rękojmi. Ta ostatnia obejmuje wszystkie elementy samochodu, natomiast zasady gwarancji ustala producent. Określa jej termin oraz zakres, czyli, jakie części samochodu są nimi objęte. Trzeba jednak pamiętać, by zgłoszone usterki miały odzwierciedlenie w książce gwarancyjnej auta.
Ściąganie w czasie jazdy. Wiekowy Golf III. Kłopoty z wtryskiem
Jestem użytkownikiem samochodu Daewoo Nubira 1.6 SX z 1999 roku z przebiegiem około 62 tys.