Auto Świat Porady Eksploatacja Awarie, naprawy i eksploatacja auta ze skrzynią DSG

Awarie, naprawy i eksploatacja auta ze skrzynią DSG

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Skrzynie dwusprzęgłowe lubią szarpać podczas ruszania, są skomplikowane w obsłudze i potrafią się zaskakująco szybko zużyć. Miał być komfort jazdy i oszczędność paliwa – są tylko duże wydatki... Sprawdzamy, co najczęściej się psuje i przy okazji podpowiadamy, jak używać auta z przekładnią dwusprzęgłową, by wydłużyć jej życie.

Skrzynia DSG - czy podwójne sprzęgło to podwójny kłopot?
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Skrzynia DSG - czy podwójne sprzęgło to podwójny kłopot?
  • Buty sportowe to "adidasy", dwusprzęgłowe skrzynie to zbiorczo "DSG"? Wiele osób tak właśnie uważa!
  • Jeżeli skrzynia szarpie, można zacząć od wgrania nowego software’u, potem trzeba też wziąć pod lupę zestaw sprzęgieł oraz moduł mechatroniki
  • Żeby wydłużyć życie zestawu sprzęgieł, nie należy np. zbyt wolno podjeżdżać pod strome wzniesienia

Zwykła codzienna sytuacja – chcesz ruszyć spod świateł. Dodajesz delikatnie gazu i... nic, samochód stoi, jak stał. Wciskasz więc pedał głębiej i nagle, bez ostrzeżenia, twoje auto wystrzela do przodu jak z procy, robiąc przy okazji charakterystycznego "kangura". Pasażerowie fruwają po kabinie jak worki kartofli, a ty rumienisz się ze wstydu, bo czujesz, że ruszyłeś jak na pierwszej lekcji jazdy przed wieloma, wieloma laty. Tymczasem takie zachowanie to nie wina kierowcy, lecz... cecha wielu skrzyń dwusprzęgłowych. Na dodatek taka, z którą czasem niewiele da się zrobić.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel