Talbot wykupił mieszczącą się we Francji, choć należącą od 1904 r. do Anglików, firmę Darracq oraz Sunbeama. W ten sposób w 1920 r. powstało STD. W 1935 r. szefem STD został pracujący w Darracq Antonio Lago. Pod jego kierownictwem powstały duże, luksusowe, dobrze wyposażone, a przy tym szybkie auta. Sprzedawano je do 1939 r. w Anglii pod nazwą Darracq lub Talbot-Darracq, a we Francji jako Talbot. Model Lago SS (Super Sport) w wersji roadster i coupé pokazano po raz pierwszy na salonie paryskim w 1937 r. Dostarczany był on na specjalne zamówienie jedynie jako podwozie z kompletną mechaniką i ubierany w nadwozie przez wyspecjalizowane firmy. Najczęściej była to Figoni&Falaschi budująca opływowe coupé w kształcie kropli wody. Nadwozie prezentowanego egzemplarza zbudowane zostało przez Pourtouta. Samochód napędzany był rzędowym, górnozaworowym silnikiem o pojemności 3996 ccm. Z trzema gaźnikami Zenith 32 miał moc 140 KM, a z Zenithami 35 aż 200 KM. Prędkość - 185 km/h.
Talbot Lago T150 C/SS 1939 Francja
Firma Clement-Talbot pomimo francusko brzmiącej nazwy była w pełni brytyjska. W 1919 r.
Auto Świat
Talbot Lago T150 C/SS 1939 Francja