Auto Świat Porady Eksploatacja Test opon całorocznych w rozmiarze 205/55R 16. Wybraliśmy najlepsze opony na cały rok
  • Dobre opony całoroczne w warunkach zimowych nie ustępują oponom zimowym
  • Większym wyzwaniem okazują się dla nich nawierzchnie suche i mokre – w takich warunkach przegrywają często z oponami letnimi
  • To, że opon nie trzeba wymieniać, nie oznacza, że nie warto ich raz na jakiś czas wyważyć. To też okazja, żeby sprawdzić stan zawieszenia
  • Opony całoroczne nie opłacają się w przypadku aut pokonujących duże przebiegi roczne. Do nich bardziej opłaca się kupić dwa komplety opon sezonowych
  •  Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Rosnąca popularność opon całorocznych nie bierze się znikąd. Nie chodzi tu tylko o to, że w ciągu ostatnich lat większość z nas nie doświadczyła zimy z prawdziwego zdarzenia. Ich zalety są oczywiste – można zapomnieć o uciążliwych wymianach opon sezonowych i o konieczności ustawiania się co pół roku w kolejce do warsztatu wulkanizacyjnego. Do tego dochodzą niemałe oszczędności – bo przecież dodatkowy zestaw felg i opon to spory wydatek, w wielu nowych modelach aut trzeba do tego doliczyć jeszcze koszt zestawu czujników ciśnienia powietrza w oponach. Nie zapominajmy też o opłatach za składowanie opon – bo przecież nie każdy dysponuje własnym garażem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji