Miejsce 1. Continental Premium Contact 6. Zalety: wyważone i wysokie własności jezdne na każdej nawierzchni. Dynamiczne i precyzyjne prowadzenie, krótkie drogi hamowania, bardzo wysoka prognozowana trwałość, wysoka opłacalność zakupu. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 2611 zł/kpl.
Miejsce 1. Goodyear Eagle F1 Asym. 5. Zalety: sportowa opona o dynamicznych własnościach zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni, precyzyjne prowadzenie, krótkie drogi hamowania, wysoka prognozowana trwałość, stosunkowo dobra cena. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 2180 zł/kpl.
Miejsce 3. Michelin Pilot Sport 4. Zalety: supersportowiec z precyzyjnymi własnościami jezdnymi i dynamiczną charakterystyką prowadzenia, wysokie rezerwy przy aquaplaningu, najkrótsze drogi hamowania. Wady: podwyższona cena. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 3019 zł/kpl.
Miejsce 4. Vredestein Ultrac Vorti. Zalety: dobra przyczepność i znakomite prowadzenie na obu rodzajach nawierzchni, precyzyjna reakcja na ruchy kierownicą, wysoka odporność na aquaplaning, uczciwa cena. Wady: podwyższone opory toczenia. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 2066 zł/kpl.
Miejsce 5. Apollo Aspire XP. Zalety: wyważone własności i pewne prowadzenie, krótkie drogi hamowania na suchej nawierzchni, niska cena zakupu, wysoka prognozowana trwałość, dobry stosunek trwałości do ceny zakupu. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 1975 zł/kpl.
Miesce 6. Nexen N'Fera Sport. Zalety: duży margines bezpieczeństwa na obu rodzajach nawierzchni, krótkie drogi hamowania na mokrym i suchym asfalcie, niskie szumy toczenia i wysoki komfort jazdy. Wady: podwyższone opory. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 2066 zł/kpl.
Miejsce 7. Falken Azenis FK510. Zalety: letnia opona zapewniająca stabilne i bezpieczne własności jezdne, krótkie drogi hamowania na mokrym, niskie szumy toczenia, wysoka prognozowana trwałość, dobry stosunek ceny do oczekiwanej trwałości. Ocena: wzorowa. Koszt: ok. 2111 zł/kpl.
Miejsce 8. Nokian Powerproof. Zalety: przekonujące własności jezdne, krótkie drogi hamowania na obu rodzajach nawierzchni, precyzyjne prowadzenie podczas dynamicznej jazdy. Wady: co najwyżej przeciętna prognozowana trwałość. Ocena: dobra. Koszt: ok. 2179 zł/kpl.
Miejsce 9. Firestone Roadhawk. Zalety: atrakcyjna cena zakupu, wyważone własności jezdne na obu rodzajach nawierzchni, dobra odporność na aquaplaning. Wady: co najwyżej przeciętna prognozowana trwałość. Ocena: dobra. Koszt: ok. 2066 zł/kpl.
Miejsce 9. Fulda Sport Control2. Zalety: stabilne zachowanie na mokrej nawierzchni, krótkie drogi hamowania na suchym, wysoki komfort jazdy, najniższe opory toczenia z całej stawki. Wady: słaba prognozowana trwałość, wysoka cena zakupu. Ocena: dobra. Koszt: ok. 2474 zł/kpl.
Miejsce 11. Bridgestone Potenza S001. Zalety: najlepsze wyniki na mokrym – bardzo dobre i wyważone własności jezdne, wysoka odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 2519 zł/kpl.
Miejsce 12. Hankook Ventus S1 evo3. Zalety: przekonujące własności na suchej i mokrej nawierzchni, krótkie drogi hamowania na obu rodzajach nawierzchni, odporność na aquaplaning, uczciwa cena. Wady: ograniczona prognozowana trwałość. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 1998 zł/kpl.
Miejsce 13. Laufen S Fit EQ+. Zalety: sportowe własności jezdne i krótka droga hamowania na suchej nawierzchni, niskie opory toczenia. Wady: podsterowność na mokrym, przeciętna prognozowana trwałość. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 2020 zł/kpl.
Miejsce 14. Dunlop SportMaxx. Wystarczająca odporność na aquaplaning podczas jazdy po łuku, krótkie drogi hamowania na suchym asfalcie, niskie opory toczenia. Wady: podsterowność i nieco wydłużone drogi hamowania na mokrym. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 2270 zł/kpl.
Miejsce 15. Kleber Dynaxer UHP. Zalety: krótka droga hamowania na suchym, wysoka oczekiwana trwałość, niskie opory toczenia, atrakcyjna cena zakupu. Wady: przeciętna przyczepność i kiepskie prowadzenie boczne na obu rodzajach nawierzchni. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 2202 zł/kpl.
Miejsce 16. Uniroyal RainSport 3. Zalety: wysoka oczekiwana trwałość, niskie opory toczenia zapewniające oszczędności paliwa, wysoka opłacalność zakupu. Wady: podsterowne zachowanie i opóźniona reakcja na ruchy kierownicą podczas jazdy na mokrym. Ocena: zadowalająca. Koszt: ok. 2247 zł/kpl.
Miejsce 17. Kumho Ecsta PS71. Zalety: przekonujące zachowane na mokrym i wysoka odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania na wilgotnej nawierzchni. Wady: podsterowność na suchym, obniżona prognozowana trwałość, wysokie opory toczenia. Ocena: warunkowo polecana. Koszt: ok. 1952 zł/kpl.
Miejsce 18. Maxxis Victra Sport 5. Zalety: dynamiczne własności jezdne, dobra odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania na suchym. Wady: opóźniona reakcja na komendy wydawane przez kierowcę, wydłużona droga hamowania na mokrym, ograniczona trwałość. Ocena: warunkowo polecana. Koszt: ok. 1998 zł/kpl.
Miejsce 19. Toyo Proxes Sport. Zalety: dobra odporność na aquaplaning, krótkie drogi hamowania zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Wady: podsterowność na mokrym, kiepska reakcja na ruch kierownicą, ograniczona trwałość. Ocena: warunkowo polecana. Koszt: ok. 2134 zł/kpl.
Miejsce 20. Zeetex HP 2000. Zalety: krótkie drogi hamowania na suchym i mokrym asfalcie, atrakcyjna cena zakupu, niskie opory toczenia. Wady: podsterowność na obu rodzajach nawierzchni, podatność na aquaplaning, ograniczona prognozowana trwałość. Ocena: warunkowo polecana. Koszt: ok. 1362 zł/kpl.