Logo
PoradyEksploatacjaTest przetwornic napięcia

Test przetwornic napięcia

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Samochodowy konwerter napięcia to bardzo przydatne urządzenie. Trzeba je jednak traktować wyłącznie jako rezerwowe źródło zasilania

Test przetwornic napięcia
Auto Świat
Test przetwornic napięcia

W naszym teście wzięło udział 8 przetwornic o dopuszczalnym obciążeniu (podczas pracy ciągłej) od 75 do 400 W. Sprawdzaliśmy działanie urządzeń przy nominalnym obciążeniu deklarowanym przez producenta, w tym napięcie wyjściowe i częstotliwość generowanego prądu zmiennego. Obserwowaliśmy również, jak nagrzewają się podczas pracy obudowy konwerterów oraz przewody zasilające.Generalnie wszystkie urządzenia dały się uruchomić, choć dwa z nich po obciążeniu mocą nominalną wyraźnie dawały do zrozumienia (zbyt małe i niestabilne napięcie wyjściowe, nagrzewanie się obudowy i kabli), że długo tak nie popracują…Z naszych testów wynika jeden bardzo ważny wniosek. Otóż jeżeli zamierzamy w pełni wykorzystać możliwości urządzenia o dopuszczalnym obciążeniu przekraczającym 100 W, to należy przyłączyć je bezpośrednio do zacisków akumulatora. Spadek napięcia na przewodach dostarczających prąd do gniazda zapalniczki będzie bowiem zbyt duży, by działało prawidłowo.Uwaga: bezpiecznik chroniący obwód zapalniczki jest zazwyczaj dość duży (np. 30 A), tak by mogła ona pracować prawidłowo. Jednak mało która instalacja wytrzyma bez szwanku dłuższy pobór prądu o takim natężeniu!Zapamiętaj:

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: