Pomimo sportowych ambicji Triumphy nie nadawały się do wyścigów. Produkcja zbyt wielu modeli naraz doprowadziła firmę do bankructwa w 1939 r. Pięć lat później Triumpha wykupił Standard, w 1961 r. British Leyland, a po przejęciu całości przez Austin-Rover w 1984 r. nazwa Triumph zniknęła z rynku samochodowego.Pierwszym modelem po wojnie był Triumph 1800 Saloon 18T i Roadster 18TR. Potem przyszła kolej na słynną serię TR: od wypuszczonego na rynek w 1950 r. w liczbie 3 sztuk TR-X, przez TR2 po TR6. W 1959 r. pojawił się model Herald. Było to auto z montowanym początkowo czterocylindrowym silnikiem 948 ccm, później zaś z jednostką 1147 ccm. Samochody te dość dobrze spisywały się w rajdach. Były w tym celu wzmocnione, z usztywnionym zawieszeniem i specjalnym wyposażeniem. Napędzał je sześciocylindrowy silnik o pojemności 1596 ccm zapożyczony z modelu Vitesse, pochodzącego z 1962 r. Prezentowany Herald miał jednostkę napędową o mocy 80 KM, która pozwalała rozwinąć szybkość 150 km/h. Na uwagę zasługuje szperacz, zgodnie z ówczesnymi przepisami umieszczony na dachu.
Triumph Herald 1962 Anglia
Firma znana z produkcji rowerów i motocykli zaczęła budować samochody dopiero w 1923 r. Claude Holbrook, ówczesny menedżer firmy, preferował auta średniej klasy, niestety również drogie.