Z korzystnymi ofertami mamy zazwyczaj do czynienia w przypadku tzw. pakietów, które obejmują kilka elementów wyposażenia. Najczęściej są to zestawy w rodzaju: zamek centralny, elektrycznie sterowane szyby oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Cena całości bywa znacznie niższa od sumy cen elementów składowych zestawu, zresztą zdarza się i tak, że niektóre z tych elementów w ogóle nie są dostępne oddzielnie. Potrafi to jednak obrócić się także przeciwko kupującemu. Klasyczny przykład to skórzana tapicerka, która bardzo często bywa oferowana tylko w wypadku zakupu samochodu wyposażonego w "elektrykę"(regulacja i podgrzewanie) foteli. W takiej sytuacji dużo taniej będzie zamówić "skórę" na mieście.Jednak przeglądając oferty dilerów, należy zwracać uwagę nie tylko na ceny. Trzeba przede wszystkim pamiętać o różnicy (i upewniać się w razie wątpliwości) między opcjonalnym wyposażeniem fabrycznym auta a dodatkowym wyposażeniem montowanym przez dilera. Za to pierwsze często warto zapłacić, natomiast to co może zamontować diler, można też zazwyczaj znacznie taniej założyć poźniej w niezależnych warsztatach.

Dobry przykład to elektryczne sterowanie szyb. Warto kupić podnośniki fabryczne, bo te akcesoryjne są dość awaryjne, a na drzwiach nie będziemy mieć zaślepek po korbach. Jeśli jednak musimy założyć akcesoryjne, to nie ma sensu robić tego u dilera. Oddzielna sprawa to kwestia gwarancji - wielu dilerów przekonuje, że montaż wyposażenia dodatkowego poza salonem grozi utratą gwarancji. Wydaje się to naciągane - w wypadku akcesoriów mających odpowiednie atesty i certyfikaty nie powinno być problemu. Do tego tematu wrócimy w jednym z najbliższych numerów "AŚ".