Auto Świat Porady Eksploatacja Zabezpieczenie antykorozyjne - radzimy, jak samodzielnie zabezpieczyć samochód przed rdzą

Zabezpieczenie antykorozyjne - radzimy, jak samodzielnie zabezpieczyć samochód przed rdzą

Porządne zabezpieczenie antykorozyjne starszego auta kosztuje albo dużo pieniędzy, albo dużo własnej pracy. Jeśli ma być to zrobione byle jak, lepiej nic nie robić, bo można zaszkodzić. Naniesienie powłoki bitumicznej na podwozie zaatakowane korozją przed niczym nie chroni, tylko maskuje problem

Zabezpieczenie antykorozyjne - radzimy, jak samodzielnie zabezpieczyć samochód przed rdzą
Zobacz galerię (22)
Auto Świat
Zabezpieczenie antykorozyjne - radzimy, jak samodzielnie zabezpieczyć samochód przed rdzą
  • Wszelkie ogniska korozji muszą być usunięte albo zabezpieczone chemicznie, powierzchnia musi być w miarę możliwości czysta i odpylona
  • Jeżeli po zeskrobaniu korozji ukaże się dziura, jedynym sposobem na docelowe pozbycie się problemu jest zaspawanie jej
  • W przypadku starszych samochodów jest niemal pewne, że w profilach zamkniętych znajdują się ogniska korozji, do których nie sposób dotrzeć

W moim ulubionym warsztacie za solidne zabezpieczenie antykorozyjne starego Mercedesa chcą 5000 złotych, ale mechanik ostrzega, że zapewne na tym się nie skończy. Jak nie chcesz wracać do tematu, to trzeba nie tylko zdjąć zawieszenie, wydech i co się da odkręcić od podwozia, ale i zdjąć listwy z drzwi i błotników, zderzaki. Okaże się, że gdzieś jest dziura do zaspawania.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: