.) Odnosząc się do uwag zamieszczonych na dole naszej faktury, wyjaśniam: zastrzeżenia jakościowe rozumiemy jako uszkodzenia transportowe wszystkich części, również oryginalnych. Przez taki zapis namawiamy klientów do oględzin części przed ich odbiorem. Nie ogranicza to możliwości zgłaszania reklamacji lub zwrotu towaru. Chcąc konkurować z hurtowniami z UE o rynek Europy Wschodniej, utrzymujemy w ofercie - podobnie jak one - niewielką ilość lamp bez homologacji europejskiej, które przeznaczone są WYŁĄCZNIE na eksport poza obszar UE. PPH POLCAR nie prowadzi sprzedaży detalicznej, a klientami są firmy motoryzacyjne. Skutecznie represjonujemy firmy motoryzacyjne, które łamiąc tę zasadę, oferują te części w Polsce. W tabeli na s. 34 znalazło się kilka nieścisłości. W przypadku BMW E30 (91 r.) Polcar, biorąc pod uwagę problemy jakościowe, nie oferuje zamienników, jedynie produkt Helli. Umieszczony w tabeli i testowany reflektor Depo musiał więc pochodzić z innego źródła. Nieprecyzyjne sformułowania zawarte w artykule szkodzą dobremu imieniu firmy Polcar działającej na rynku już blisko 20 lat. Reflektory do Vectry (91 r.) nie są produkowane (ani oferowane) przez Arteba, więc umieszczenie w tym miejscu jego nazwy jest nieporozumieniem. Oferowane przez Polcar reflektory do Omegi (91 r.) firmy Arteb produkującej na pierwszy montaż to dowód na to, że niska cena nie oznacza niskiej jakości. Polcar nie oferuje umieszczonych w tabelce reflektorów Depo do Golfa II i Golfa III. Umieszczenie obok kopii naszego rachunku wspomnianej tabeli z cenami części bez zaznaczenia, że NIE POCHODZĄ one z naszej firmy, sugeruje, iż źródłem jest Polcar. Odnosząc się do sprzedaży tylnych lamp do Volvo 240: wolno je sprzedawać, lecz wyłącznie firmom, a nie użytkownikom samochodów!!! Firmy te są zobowiązane do ich wyeksportowania poza UE. Producent lamp w wykonaniu oryginalnym (Cibie - obecnie Valeo) na skutek monopolistycznej polityki Volvo nie ma zgody na ich sprzedawanie. Lampa taka mogłaby wtedy kosztować u Valeo ok. 150 zł, a słaby zamiennik nie miałby szans. Polcar oznaczył jakość wszystkich swoich części tak, że klienci mogą wybrać z katalogu część o dobrej jakości za umiarkowaną cenę. Po przeczytaniu artykułu Czytelnik może błędnie myśleć, że Polcar sprzedaje części złej jakości, a tak nie jest. Tylko Polcar oferuje w Polsce pełną gamę dostępnych lamp oryginalnych, uzupełniając je wyselekcjonowanymi jakościowo zamiennikami".0d redakcji:Naszą intencją nie było sugerowanie, że testowane reflektory Depo do BMW pochodziły z hurtowni Polcar, zaś zamieszczona kopia faktury dotyczyła wyłącznie lamp tylnych bez homologacji do Volvo 240. Testowane reflektory do Golfa III (z homologacją) opisane jako "najtańszy zamiennik" wyprodukowała firma DJ Auto i lampy te pochodzą z Polcaru. Napisaliśmy, że "wątpliwej jakości reflektory sprzedaje bardzo wielu dystrybutorów, opisywany przypadek nie stanowi wyjątku". To dobrze, że fatalnej jakości lampy bez homologacji przeznaczone są wyłącznie na eksport poza granice Unii i że nie wolno ich sprzedawać odbiorcom indywidualnym w Polsce. Tyle że w praktyce jest inaczej. Można je kupić w większości sklepów, zainteresowani to wiedzą i sklepy te nie są w żaden sposób "represjonowane". Oto dowód: zwrócone uprzednio lampy do Volvo kupiliśmy ponownie, tym razem w sklepie detalicznym autoryzowanego dystrybutora Polcaru, w firmie Polcar Auto Części. Jest natomiast prawdą, że duża część winy leży po stronie producentów aut, którzy wprowadzili monopol na sprzedaż dobrych części i sami wyznaczają zaporowe ceny detaliczne. Maciej Brzeziński