W przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów z płytami ołowiowymi zatopionymi w elektrolicie ten typ baterii charakteryzuje się znaczną odpornością na tzw. efekt pamięci (zmniejszanie pojemności rzeczywistej na skutek wielokrotnego niepełnego ładowania) i mniejszą podatnością na samorozładowanie. Niestety, mają również poważne wady, m.in. bardzo źle znoszą pracę w niskich temperaturach, a w przypadku nieodpowiedniego ładowania mogą eksplodować lub spłonąć. Nie wolno przechowywać ich dłużej po całkowitym rozładowaniu, bo grozi to nieodwracalnym uszkodzeniem.Akumulatory litowo-polimeroweCoraz popularniejszy typ ogniw. Odznaczają się większą gęstością energii niż akumulatory litowo-jonowe, tzn. przy takich samych gabarytach mogą zmagazynować jej więcej. Wymagają skomplikowanych systemów nadzorujących proces ładowania. Są też bardzo wrażliwe na przegrzanie. Akumulatory niklowo–wodorkoweAkumulatory o bardzo dużej gęstości energii. Niestety – bardzo źle znoszą zarówno głębokie rozładowanie, jak też i przeładowanie. Wykonany w tej właśnie technologii akumulator Toyoty Prius składa się ze 168 ogniw o łącznym napięciu ok. 201 woltów. Jeśli jest w pełni sprawny i naładowany, wystarcza do przejechania zaledwie ok. 2 km z niewielką prędkością! O zaufaniu firmy do tej technologii może świadczyć ośmioletnia gwarancja na baterie. Koszt takiego akumulatora to ok. 2 tys. euro.Jakie są rodzaje hybrydowych układów napędowych?

Micro Hybrid DriveSystem wykorzystywany w nowym Smarcie Fortwo MHD. Silnik spalinowy uzupełniono o maszynę elektryczną (generator), która zastępuje też rozrusznik i alternator. Oszczędności w zużyciu paliwa osiągane są w tej konstrukcji przede wszystkim dzięki temu, że podczas hamowania generator ładuje baterię, a silnik spalinowy wyłącza się automatycznie po zatrzymaniu auta (system Start&Stop). Range ExtenderTłumacząc dosłownie na polski: przedłużacz zasięgu. Widoczny na zdjęciu powyżej prototypowy samochód elektryczny Mindset poza zestawem akumulatorów ładowanych z miejskiej sieci elektrycznej ma na pokładzie spalinowy agregat prądotwórczy. Jego wydajność jest zbyt mała, żeby mógł samodzielnie napędzać pojazd, ale wystarcza do tego, żeby zwiększyć zasięg ze 100 do około 800 km. Silnik generatora to jednocylindrowa jednostka benzynowa o mocy zaledwie 23 KM. Mild HybridUkład, w którym silnik elektryczny nie może samodzielnie napędzać auta. Służy tylko do odzyskiwania energii oraz pomaga podczas hamowania i rozpędzania samochodu.