W przedwojennym magazynie „Mechanics Illustrated” napisano: „To wszystko, czego potrzebujesz... gotowe do zaczepienia na hak i jesteś już na drodze. Przyczepę własnej konstrukcji możesz holować każdym sedanem lub pikapem. Zapewnia ciepłe, suche i bezpieczne miejsce do spania. Tylna unoszona klapa kryje w pełni wyposażoną kuchnię – wszystko jest dostępne od razu.
To, czego potrzebujesz, znajduje się w małym opakowaniu, gotowe do holowania. Zatrzymaj się w dowolnym miejscu, odpocznij na kempingu lub przy drodze i śpij spokojnie”. Przyczepy Teardrop były popularne aż do połowy lat 60. XX wieku, później zniknęły z rynku. W latach 90. ich plany zostały udostępnione w internecie. W ostatnich latach przyczepy łezki przeżywają renesans, zyskując coraz więcej zwolenników.
Prezentowana przyczepa nie jest samoróbką, nie pochodzi też z USA. Jest produkowana w Europie u naszych południowych sąsiadów na Słowacji i posiada homologację europejską. Co ciekawe, do jej budowy wykorzystuje się wiele materiałów i części, które pochodzą z Polski. Wykończenie i montaż wyposażenia dodatkowego odbywa się w oddziale firmy w Lublinie.
Dużą zaletą tego rozwiązania jest to, że każdy model można dowolnie skonfigurować i dostosować do indywidualnych potrzeb zamawiającego.
Podstawy konstrukcji to solidna rama oraz wytrzymałe zawieszenie firmy Knott, które przystosowano do przenoszenia znacznie większych obciążeń niż te, które mogą się pojawić w trakcie jazdy w terenie. Co ciekawe, wysokość przyczepy względem samochodu można regulować wielkością kół.
Projekt pojazdu został dokładnie przemyślany, wykorzystano każdy centymetr niedużej przecież powierzchni. We wnętrzu zamontowano kilka szafeczek i półeczek ułatwiających utrzymanie porządku. Uchylny świetlik dachowy pełni także funkcję wentylacyjną. Na dachu może być zamontowany kolektor słoneczny.
Wytrzymała konstrukcja nadwozia przewiduje również montaż bagażnika dachowego, do którego możemy założyć roletę dachową, bagażnik na sprzęt sportowy, a w przypadku podróży czterech osób nawet namiot dachowy. Standardowo do środka prowadzą drzwi zamontowane po lewej i prawej stronie przyczepy, co ułatwia komunikację, m.in. w przypadku korzystania z opcjonalnego, dość dużego przedsionka.