Logo
PoradyPrawo jazdyNowe obowiązki i kary dla kierowców od 1 lipca. Dlaczego znów się nie uda(ło)?

Nowe obowiązki i kary dla kierowców od 1 lipca. Dlaczego znów się nie uda(ło)?

Od 1 lipca mają obowiązywać zaostrzone kary dla kierowców przekraczających dozwoloną prędkość, a także nowe zasady pierwszeństwa pieszych na przejściach. Wygląda jednak na to, że termin nie będzie dotrzymany, a ten, kto w lipcu przekroczy drastycznie prędkość np. na autostradzie, odpowie za to na „dzisiejszych” warunkach.

Policja
Auto Świat / Piotr Czypionka
Policja
  • Ustawa miała – zgodnie z zamiarem wnioskodawcy – wejść w życie 1 lipca. Utknęła na etapie projektu
  • Niektóre kosmetyczne z pozoru zmiany budzą ogromne emocje
  • Przeciwko zmianom w zasadach pierwszeństwa pieszych protestują m.in.operatorzy transportu miejskiego
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Przeczytaj też:

Nawet gdyby Sejm miał tę ustawę i gdyby dziś, działając jak ma to we zwyczaju, „przepchnął ją” w ciągu kilku godzin, to i tak Senat ma 30 dni na pochylenie się nad nią, a potem prezydent jeszcze 21 dni na podpisanie. Dochodzi vacatio legis – rozsądne byłoby przynajmniej 14 dni, ale lepiej... 6 miesięcy. Tymczasem projektu „zaostrzającego kary dla kierowców” w ogóle nie ma jeszcze w Sejmie, a zatem lipcowy termin jest nieaktualny. Gdy nad całą sprawą się pochylić, okaże się, że nawet termin wrześniowy nie jest pewny i to nie tylko za sprawą wyborów, przed którymi partia rządząca zwyczajowo nie chce drażnić kierowców. Problemów jest więcej.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium