dowodu rejestracyjnego swojego pojazdu. Kopia tego dowodu powinna znajdować się w aktach szkody. Dokument ten wskazuje m.in. kto jest właścicielem pojazdu i co jest z tym związane, kto jest uprawniony do odbioru odszkodowania. Ponieważ zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie wyłącznie właścicielowi poszkodowanego samochodu.Zakład ubezpieczeń wystąpił do Pani z prośbą o dostarczenie tego dokumentu ponieważ zapewne nie znajduje się on w aktach szkody. W tym przypadku na pewno chodzi o dowód rejestracyjny Pani pojazdu, a nie pojazdu sprawcy ponieważ nie może go Pani posiadać.W sytuacji gdy była Pani właścicielem pojazdu przez bardzo krótki okres czasu i nawet nie zdążyła go Pani przerejestrować po zakupie, natomiast po szkodzie i wykonaniu oceny technicznej przez rzeczoznawcę sprzedała Pani ten samochód wraz z dowodem rejestracyjnym – musi wykazać Pani zakładowi ubezpieczeń, że była Pani prawnym właścicielem tego pojazdu i w związku z tym Pani jest uprawniona do odbioru stosownego odszkodowania.Takim dowodem będzie umowa ze sprzedającym potwierdzająca zakupienie przez Panią tego samochodu. Dodatkowo wyjaśnieniem braku dowodu rejestracyjnegobędzie przedstawienie przez Panią drugiej umowy na zbycie kolejnemu nabywcy Pani samochodu.Zakład ubezpieczeń po przyjęciu zgłoszenia szkody, wykonaniu oceny technicznej przez rzeczoznawcę pozwalającej na dokładne ustalenie wysokości szkody nie może odmówić wypłaty odszkodowania poszkodowanemu właścicielowi pojazdu wyłącznie z powodu sprzedania przez niego uszkodzonego pojazdu.Jerzy BiedaInter Partner Assistance Polska S.A.