Zdajemy sobie sprawę z tego, że amerykańskie auta w większości przypadków są mało wymagające jeśli chodzi o kompletację instalacji LPG. Co nie znaczy jednak, że nie można w nim takiej zamontować.
Właściciel prezentowanego auta nie był zadowolony z poziomu zużycia benzyny, które w cyklu miejskim wynosiło 11 l/100, natomiast w trasie 8,5 l/100 km. Sami przyznacie, że jak na silnik o pojemności 1.8 l to wynik mało imponujący. Dlatego nie dziwi nas to, że pojazd trafił do wyspecjalizowanego warsztatu, aby zamontować w nim instalację LPG.
Jak zapewne się domyślacie ten model nie jest szczególnie wymagający i pojedzie na wszystkim. Jednak montażysta polecił właścicielowi prezentowanego modelu sterownik Zenit PRO OBD, który jest objęty 5-letnią gwarancją. Za rozprężania gazu LPG odpowiada reduktor Silver, natomiast sam gaz jest wtryskiwany do silnika za pomocą wtrysków Hercules.
Jak sprawuje się taka instalacja? Kierowca Dodga nie ma powodów do narzekania, bowiem instalację zamontowano dyskretnie i z zewnątrz nie widać, że taka znajduje się w samochodzie. Jednak nie to jest najważniejsze, bowiem każdy kierowca decydujący się na montaż instalacji LPG liczy na oszczędności. Te w przypadku dobrze dobranej instalacji widać.
Po zamontowaniu instalacji LPG prezentowany Dodge Caliber w cyklu miejskim zużywa średnio 11 l gazu LPG na 100 km, natomiast w trasie jego zużycie wynosi 8,5 l/100 km. To bardzo dobry wynik, dzięki któremu koszt montażu instalacji zwróci się bardzo szybko.