O tym, że Opel stawia na LPG, pisaliśmy już na początku roku. Teraz do modeli z fabryczną instalacją gazową dołącza flagowa Insignia we wszystkich wersjach nadwoziowych
Do zasilania skroplonym propanem-butanem wybrano silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 200 Nm. Producent obiecuje, że średnie spalanie będzie wynosić ok. 7,6 l gazu na 100 km, co wydaje się być mało prawdopodobne, ale z całą pewnością eksploatacja Insignii z LPG będzie tańsza niż benzynowej. Fabryczna instalacja gazowa objęta jest dwuletnią gwarancją.
Inżynierowie Opla wzmocnili zawory i gniazda zaworowe oraz zoptymalizowali moduł sterowania silnikiem. Wszystkie wersje nadwoziowe z instalacją LPG są wyposażone w sześciobiegowe przekładnie manualne. Zbiornik gazu o użytecznej pojemności 42 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego, co nie spowodowało zmniejszenia bagażnika, jeśli zrezygnujemy z wożenia koła zapasowego.
Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 km, ale po zatankowaniu benzyny rośnie on do 1 700 km. Wlew gazu zlokalizowano obok tradycyjnego wlewu paliwa, dzięki czemu nie jest on widoczny. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora, umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie.
Galeria zdjęć
1/2 Opel Insignia z instalacją LPG
1/2
Żródło: Auto Świat
Opel Insignia z instalacją LPG
2/2 Opel Insignia z instalacją LPG
2/2
Żródło: Auto Świat
Opel Insignia z instalacją LPG
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.