W Porsche 911 Targa model 2014 nie ma pałąka, a ochronę zapewnia wzmocniona konstrukcja dachu i tylny słupek pociągnięty aż do przedniejsz szyby. Fragment dachu nie jest wyjmowany, tylko elektrycznie przesuwany za przednie fotele. Ponieważ zajmuje dużo miejsca, zrezygnowano z foteli tylnych (w 911-tce i tak są one symboliczne).
Szczegóły techniczne 911-tki Targa zostaną przedstawione 13 stycznia 2014 roku, gdy model zostanie odsłonięty w hali nr 1 salonu w Detroit. Prawdopodobnie pod maską znajdziemy dwa warianty silników: 3,4/350 KM lub 3,8/400 KM. Obie wersje mają być oferowane tylko z napędem na 4 koła (Targa 4 oraz Targa 4S).
Dlaczego Porsche zdecydowało się na prezentację 911-tki Targa właśnie w USA - na salonie w Detroit? Bo ten salon otwiera sezon, a poza tym firma ze Stuttgartu odnosi na amerykańskim rynku duże sukcesy. Warto przypomnieć, że amerykański rynek samochodowy wyszedł już ponad rok temu z zapaści i rozwija się dynamicznie, a Amerykanie szturmują salony nowych samochodów.
W 2013 roku Porsche sprzedało w USA 40 tys. samochodów (po raz pierwszy w swojej historii) - a wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2012 wyniósł 21 proc. Flagowy model 911 kupiło w 2013 roku ponad 10 tys. osób w USA - wzrost sprzedaży o 22 proc. O takiej dynamice sprzedaży w Europie ani Porsche, ani inna firma motoryzacyjna na razie nie może nawet marzyć.
Galeria zdjęć
Środkowa część szklanego dachu chowa się za przednimi fotelami
Pierwszy model 911 Targa miał solidny pałąk przecikapotażowy
Reklama Porsche 911 Targa z 1967 roku
Reklama Porsche 911 Targa z 1967 roku