Ekskluzywne ceny, dwucyfrowe spalanie, wysokie miejsca na podium w wyścigach torowych. Takie właśnie są geny Porsche. A raczej były do momentu premiery hybrydowego Cayenne, które „w liczbach” prezentuje się zupełnie inaczej, bo mimo 380 KM i masy przekraczającej dwie tony ma zużywać zaledwie 8,2 litra benzyny na 100 km, wypuszczając przy tym do atmosfery 193 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Cayenne S Hybrid to właśnie potrafi! Przy sześciu cylindrach pod maską zapewnia moc jednostki ośmiocylindrowej.

Za taką rewolucję odpowiada zespół napędowy pracujący w układzie hybrydy równoległej, pochodzący od firmy Bosch. Moc silnika elektrycznego i wydajność akumulatorów pozwalają przyspieszać do prędkości 60 km/h bez udziału silnika spalinowego. Jeśli jazda odbywa się ze stałą prędkością po płaskim terenie, to Porsche może „żeglować” z wyłączonym silnikiem benzynowym nawet do 156 km/h. 47-konny motor elektryczny dostarcza pojazdowi dodatkowego „kopa” i może również pełnić rolę generatora oraz rozrusznika. Bateria niklowo-wodorkowa znajduje się pod podłogą bagażnika i magazynuje energię odzyskiwaną podczas hamowania.