Zmiana jednostek napędowych w gamie modelu 911 oraz nowo nazwanej serii 718 (Cayman i Boxster) spowodowała, że dotychczasowe najszybsze wersje nie są już wcale tak szybkie jak być powinny. Wszystko za sprawą turbodoładowania, które w efektywny sposób przekłada się na parametry silnika oraz spalanie.

Do tej pory flagowa wersja Caymana o nazwie GT4 była napędzana sześciocylindrowym silnikiem wolnossącym o pojemności 3800 cm3. Auto dysponowało mocą 385 KM i przyspieszało od 0 do 100 km/h w 4.4 sekundy. Oprócz fantastycznego serca, odmiana GT4 charakteryzuje się niską maską i bezpośrednim prowadzeniem o wyścigowych cechach.

Plotki głoszą, że Porsche pracuje nad modelem 718 Cayman GT4 RS. AutoExpress na swoich łamach potwierdza tę informację. Pytanie brzmi, jaki motor zastosują inżynierowie w najnowszej generacji sportowej odmiany Caymana? Wersja bazowa napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem. Obecna polityka marki wskazuje na to, że motor z turbosprężarką pozostanie na miejscu. Pytanie tylko jaki?

Czy będzie to nadal czterocylindrowiec o pojemności 2,0 lub 2,5 l (jak w wersji S) czy może stosowany w 911 silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.0 l? Ile GT4 RS miałby mieć mocy, aby być szybszym od GT4? 400 KM, 420 KM? Czy to nie zagrozi pozycji 911 Carrera? Z niecierpliwością czekamy na oficjalne stanowisko Porsche.

Zanim jednak odbędzie się premiera 718 Caymana GT4 RS, Porsche zaprezentuje dwa inne odmłodzone modele. To 911 GT3 oraz, uwaga uwaga, jeszcze szybsza wersja GT2! Ostatnią z rodu drogowego GT2 była generacja 997 z silnikiem B6 3.6 l o mocy 530 KM i napędem na tylną oś. Jeszcze bardziej ekstremalna była wersja GT2 RS z mocą 620 KM! Strach pomyśleć co przygotuje Porsche w najnowszej specyfikacji.