Range Rover Sport SVR od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h, a pokonanie Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring zajmuje 8 minut i 14 sekund - co jest jednym z najlepszych czasów uzyskanych przez seryjny samochód klasy SUV. Oba czasy podkreślają wyczynowy charakter tego wyjątkowego samochodu.
Model SVR został wyposażany w pięciolitrową jednostkę z doładowaniem mechanicznym (Supercharged)
wytwarza maksymalnie 550KM mocy i moment obrotowy w wysokości 680Nm, co stanowi wzrost o 40 KM i 56 Nm w stosunku do dotychczas oferowanej jednostki V8 Supercharged. Zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 8HP70 i układ przeniesienia napędu zostały zoptymalizowane w celu zapewnienia najlepszych właściwości jezdnych w każdych warunkach pogodowych.
Range Rover Sport SVR jest pierwszym modelem Land Rover wyposażonym w dwustopniowy aktywny układ wydechowy, z elektronicznie sterowanymi zaworami typu by-pass. Układ ten zapewnia optymalizację dźwięku i osiągów oraz uzyskanie efektów dźwiękowych rodem z toru wyścigowego przy wyższych obrotach silnika, bez niekorzystnego wpływu na poziom głośności podczas spokojnej jazdy.
Także po raz pierwszy, Range Rover został wyposażony w unikatowe 22-calowe obręcze aluminiowe z dobranymi do osiągów oponami 295/40 R22 Continental SportContact 5, stanowiącymi dopełnienie zawieszenia skonstruowanego pod kątem potrzeb najbardziej wymagającego kierowcy. Oferowane w standardzie, nowe 21-calowe obręcze aluminiowe z oponami całorocznymi 275/45 R21 zapewniają natomiast niezrównane możliwości jezdne w terenie.
Model bazuje na sukcesie nowego Range Rovera Sport, z nadwoziem samonośnym wykonanym w całości z aluminium - pierwszym na świecie takim rozwiązaniem w tym segmencie - dzięki czemu uzyskano zmniejszenie masy o 39% w porównaniu do poprzednika oraz idealnie sztywną i lekką konstrukcję, na której bazuje Range Rover Sport SVR. Ten sportowy SUV klasy Premium wykorzystuje potencjał lekkiej i mocnej konstrukcji aluminiowej, zachowując przy tym elegancję, luksus i niezrównane zdolności w terenie, z których Range Rover słynie na całym świecie.
SVR jest wyposażony w stały napęd na 4 koła i skrzynię redukcyjną, z niskim przełożeniem przeznaczonym na wymagając teren i rozdziałem mocy w proporcji 50/50 między przednią a tylną osią. Udoskonalony układ pneumatycznego zawieszenia automatycznie ustawia jedną z dwóch wielkości prześwitu, natomiast przełomowy system Terrain Response® 2 automatycznie wybiera najbardziej odpowiedni program jazdy terenowej.
Zawieszenie ze stopów lekkich Range Rovera Sport SVR jest w pełni niezależne oraz wyposażone w wahacze o szerokimi rozstawie ramion z przodu i zaawansowany układ wielowahaczowy z tyłu. Skok kół (260 mm z przodu i 272 mm z tyłu) jest najlepszy w klasie, zapewniając wyjątkowy „wykrzyż” osi, wynoszący 546 mm, dzięki czemu samochód radzi sobie doskonale w najtrudniejszych warunkach.
System Wade Sensing, rozwiązanie wprowadzone w modelu Range Rover Sport, występuje również w wersji SVR. Ta innowacyjna technologia dostarcza informacji o głębokości podczas przejazdu przez wodę. Podobnie, jak w standardowych modelach Range Rover Sport, głębokość brodzenia SVR wynosi aż 850 mm. Samochód może również ciągnąć przyczepę o masie do 3000 kg.
Range Rover Sport trafił do sprzedaży w 2005 roku. Dotychczas wyprodukowano ponad 500 tys. egzemplarzy.
Światowy debiut Range Rovera Sport SVR odbędzie się podczas Pebble Beach Concours d`Elegance w czwartek, 14 sierpnia 2014 r.. Najszybszy i najmocniejszy z dotychczas wyprodukowanych Land Roverów jest pierwszym modelem oznaczonym symbolem SVR, który przyjęto dla przyszłych najbardziej sportowych modeli marek Land Rover i Jaguar.