Według danych zebranych na naszą prośbę wynika, że samochody z LPG wystawiane na sprzedaż mają średnio 15 lat. Czasy świetności mają więc już za sobą, a co z tym idzie można przypuszczać że są mocno wyeksploatowane. Trochę lepiej wygląda sytuacja w przypadku samochodów bez instalacji LPG. Tutaj średnia wiekowa wystawionych do sprzedaży samochodów wynosi 11 lat.

Paliwo Udział % Średnia cena Rocznik Średni przebieg
ON 50 27 749 2003 124 761
Pb 40 18 072 2001 98 618
Pb LPG 10 9 209 1997 128 464

Samochody dostosowane do zasilania LPG stanowią około 10 proc. wszystkich ogłoszeń w serwisie otoMoto.pl. Najchętniej przerabiane są samochody starsze. Zakładając, że podawane przebiegi są prawdziwe to auta z instalacją LPG mają statystycznie najwięcej przejechanych kilometrów - dowiedzieliśmy się od Marcina Świć, dyrektora serwisów motoryzacyjnych grupy Allegro.

Uwagę zwraca fakt, że najchętniej przerabiane na gaz są samochody starsze. Po pierwsze dominują silniki, które dobrze znoszą współpracę z gazem (głównie Opel i VW). Można śmiało powiedzieć, że Opel jest rekordzistą wśród aut na gaz. Ciekawostką jest VW Golf 1.4 z 1998 roku. Aż 90% aut z tego rocznika Golfów jest przerobionych na gaz!

Najchętniej przerabiane na gaz są Ople i Volkswageny, szczególnie te z lat 90-tych. Instalacje gazowe do aut z tego okresu są znacznie tańsze niż do współczesnych pojazdów. Starsze Vectry, Omegi, Passaty, czy Astry mają opinię modeli, które dobrze znoszą jazdę na tym alternatywnym paliwie - mówi Marcin Świć.

Model Paliwo Udział % Średnia cena Średni przebieg
Astra 1.6 '99 Pb 74 9 173 138 660
Pb LPG 26 8 163 128 525
Astra 1.6 '98 Pb 75 8 203 138 159
Pb LPG 25 7 801 145 168
Golf 1.6 '98 Pb 82 9 970 136 883
Pb LPG 18 11 651 134 473
Golf 1.4 '98 Pb 10 9 545 134 774
Pb LPG 90 10 476 157 301
Vectra 1.6 '96 Pb 58 5 225 127 590
Pb LPG 42 5 548

Uwagę zwraca fakt, że po zamontowaniu instalacji gazowej wartość rynkowa samochodu wzrasta w niewielkim stopniu. Kupujący zdają sobie sprawę, że samochody z LPG są zazwyczaj wykorzystywane jako "woły robocze". Mają więc większe przebiegi oraz są bardziej wyeksploatowane. Należy się także liczyć z tym, że te auta mają już swoje lata. Najczęściej jedynym rozwiązaniem będzie montaż instalacji LPG we własnym zakresie w nowo zakupionym używanym samochodzie.