Według danych zebranych na naszą prośbę wynika, że samochody z LPG wystawiane na sprzedaż mają średnio 15 lat. Czasy świetności mają więc już za sobą, a co z tym idzie można przypuszczać że są mocno wyeksploatowane. Trochę lepiej wygląda sytuacja w przypadku samochodów bez instalacji LPG. Tutaj średnia wiekowa wystawionych do sprzedaży samochodów wynosi 11 lat.
Paliwo | Udział % | Średnia cena | Rocznik | Średni przebieg |
ON | 50 | 27 749 | 2003 | 124 761 |
Pb | 40 | 18 072 | 2001 | 98 618 |
Pb LPG | 10 | 9 209 | 1997 | 128 464 |
Samochody dostosowane do zasilania LPG stanowią około 10 proc. wszystkich ogłoszeń w serwisie otoMoto.pl. Najchętniej przerabiane są samochody starsze. Zakładając, że podawane przebiegi są prawdziwe to auta z instalacją LPG mają statystycznie najwięcej przejechanych kilometrów - dowiedzieliśmy się od Marcina Świć, dyrektora serwisów motoryzacyjnych grupy Allegro.
Uwagę zwraca fakt, że najchętniej przerabiane na gaz są samochody starsze. Po pierwsze dominują silniki, które dobrze znoszą współpracę z gazem (głównie Opel i VW). Można śmiało powiedzieć, że Opel jest rekordzistą wśród aut na gaz. Ciekawostką jest VW Golf 1.4 z 1998 roku. Aż 90% aut z tego rocznika Golfów jest przerobionych na gaz!
Najchętniej przerabiane na gaz są Ople i Volkswageny, szczególnie te z lat 90-tych. Instalacje gazowe do aut z tego okresu są znacznie tańsze niż do współczesnych pojazdów. Starsze Vectry, Omegi, Passaty, czy Astry mają opinię modeli, które dobrze znoszą jazdę na tym alternatywnym paliwie - mówi Marcin Świć.
Model | Paliwo | Udział % | Średnia cena | Średni przebieg |
Astra 1.6 '99 | Pb | 74 | 9 173 | 138 660 |
Pb LPG | 26 | 8 163 | 128 525 | |
Astra 1.6 '98 | Pb | 75 | 8 203 | 138 159 |
Pb LPG | 25 | 7 801 | 145 168 | |
Golf 1.6 '98 | Pb | 82 | 9 970 | 136 883 |
Pb LPG | 18 | 11 651 | 134 473 | |
Golf 1.4 '98 | Pb | 10 | 9 545 | 134 774 |
Pb LPG | 90 | 10 476 | 157 301 | |
Vectra 1.6 '96 | Pb | 58 | 5 225 | 127 590 |
Pb LPG | 42 | 5 548 |
Uwagę zwraca fakt, że po zamontowaniu instalacji gazowej wartość rynkowa samochodu wzrasta w niewielkim stopniu. Kupujący zdają sobie sprawę, że samochody z LPG są zazwyczaj wykorzystywane jako "woły robocze". Mają więc większe przebiegi oraz są bardziej wyeksploatowane. Należy się także liczyć z tym, że te auta mają już swoje lata. Najczęściej jedynym rozwiązaniem będzie montaż instalacji LPG we własnym zakresie w nowo zakupionym używanym samochodzie.