Ten bardzo dobry wynik to zasługa w szczególności utrzymującemu się na rynku dużemu popytowi na model Sprinter, a także na nowe modele Viano i Vito. Mercedes-Benz Vito został niedawno wyróżniony tytułem "Van of the Year 2005".

Sprzedaż samochodów dostawczych w krajach Europy Zachodniej wzrosła do poziomu 194.800 pojazdów, co stanowi istotny przyrost w porównaniu do 181.400 pojazdów sprzedanych w roku ubiegłym. Dział ten zanotował również znaczący, 59% wzrost sprzedaży w krajach NAFTA, w których Sprinter sprzedawany jest pod marką Freightliner i Dodge. W ubiegłym roku w krajach NAFTA zanotowano ogółem sprzedaż 18.900 pojazdów (2003 - 11.800).

"W krajach Europy Zachodniej nasz dział jest liderem w segmencie rynku średnich oraz dużych samochodów dostawczych i wciąż umacnia swoją pozycję", komentuje dr Rolf Bartke kierujący działem Samochodów Dostawczych M-B. "Sprzedaż Sprintera w USA systematycznie rośnie od chwili wprowadzenia go na rynek na początku 2002 r. Pozwala nam to wzmocnić naszą konkurencyjność na rynku globalnym."

Trwają także intensywne prace rozwojowe nad produkcją hybrydowego Sprintera w oparciu o technologię plug-in. Pojazd ten, po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych IAA w 2004 r., wyposażono w silnik elektryczny o mocy 70 kW zintegrowany z napędem pomiędzy skrzynią biegów i sprzęgłem. Zasilany jest on z akumulatorów niklowo-wodorkowych lub litowo-jonowych (o pojemności 14 kWh), ładowanych z gniazdka sieciowego. Ponadto, akumulatory ładują się w trakcie pracy silnika poprzez odzysk energii uwalnianej w trakcie hamowania lub jazdy z górki, która przy tradycyjnych napędach jest bezpowrotnie tracona. Przy pracy silnika w bezemisyjnym trybie elektrycznym, zasięg pojazdu to 30 km.