Historia Renault w wyścigach Formuły 1 rozpoczęła się w 1977 roku. Był to okres, gdy przepisy zezwalały na dwie możliwości: silnik o pojemności 3 000 cm3 z wolnossącym układem dolotowym lub silnik o pojemności 1 500cm3 z doładowaniem. W trakcie wyścigu Grand Prix, Renault po raz pierwszy stosuje drugie rozwiązanie i decyduje się na silnik V6 turbo. Inne zespoły z niedowierzaniem przyglądają się, jak francuski bolid wykonuje 17 lipca 1977 r. swoje pierwsze jazdy na torze w Silverstone. Po pierwszym trudnym sezonie wybór ten okaże się trafny.
Podczas obecnej prezentacji za kierownicą bolidu RS01 zasiadł znany kierowca Jean-Pierre Jabouille.
Natomiast z bolidem RE40 Renault nigdy wcześniej nie było tak blisko zwycięstwa w mistrzostwach świata konstruktorów. Od 1980 roku samochody Renault nieprzerwanie dokonują znaczących postępów. Alain Prost po niepewnym starcie odnosi zwycięstwo w Grand Prix Francji. Dominacja silników turbodoładowanych, którą narzuciło Renault w 1975 roku jest teraz powszechna. Pomimo zajęcia drugiego miejsca w mistrzostwach konstruktorów, sezon 1983 roku pozostaje dla Renault najlepszym w okresie panowania turbo.
Galeria zdjęć
A500 z 1976 roku
RS01 z 1977 r.
RS10 z 1979 r.
RE20B z 1981 r.
RE30B z 1982 r.
RE40 z 1983 r.
RE60 z 1985 r.
R23 z 2003 r.
R25 z 2005 r.
R26 z 2006 r.
R28 z 2008 r.