• Stylistyka nadwozia coupé idzie w parze z funkcjonalnością
  • Pod maską nowoczesne silniki benzynowe lub hybryda
  • Arkana otrzymała najwyższą ocenę w crashteście Euro NCAP

Renault Arkana wyłamuje się z obowiązujących schematów – jest pierwszym SUV-em z nadwoziem coupé nienależącym do marki premium. Ścięty tył to jednak nie koniec interesujących zabiegów stylistycznych. Reflektory Full LED w kształcie litery C, odważne kolory nadwozia czy dach w kontrastowym czarnym kolorze to elementy przyciągające nie tylko młodych nabywców. Na szczycie palety stoi przygotowana przez oddział Renault Sport odmiana R.S. Line, podkreślająca dynamikę designu.

Mimo nisko opadającej linii dachu udało się zapewnić pasażerom odpowiednią przestrzeń do wygodnej jazdy oraz na bagaż. Samochód został wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników, a konsolę centralną wieńczy duży ekran multimediów. Od odmiany Intens kierownica wykończona jest skórą, a wokół uchwytów na kubki i na desce rozdzielczej pojawiają się chromowane obwódki. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.

Wysoko umieszczone fotele zapewniają kierowcy dobrą widoczność, na kanapie (zależnie od wersji) można znaleźć podłokietnik. Bagażnik seryjnie jest wyposażony w dwupoziomową podłogę, zapewniającą maksymalną pojemność lub łatwiejsze wkładanie bagaży i równą płaszczyznę po złożeniu (dzielonej) kanapy.

Pod maską dynamiczne i nowoczesne jednostki napędowe. Paletę otwiera silnik 1.3 TCe, oferowany w dwóch wariantach mocy. Oba korzystają ze wsparcia mikrohybrydowego. Na szczycie oferty znajduje się duma Renault – odmiana E-Tech wyposażona w pełną hybrydę, wydatnie obniżającą spalanie i zmniejszającą toksyczność spalin. Wykorzystano w niej bogate doświadczenie firmy z konstrukcji wyścigowych z Formuły 1. Ten zespół napędowy współpracuje z innowacyjną wielotrybową skrzynią biegów – ze sprzęgłem kłowym i silnikiem elektrycznym do wyrównywania obrotów wałków.

Renault Arkana – systemy wspomagające

Arkana została wyposażona w szereg systemów, które można podzielić na trzy grupy: ułatwiające prowadzenie, parkowanie i podnoszące bezpieczeństwo. Wchodzą one w skład Renault Easy Drive. Na jaką pomoc może liczyć kierowca? Zacząć można od wspomagania nagłego hamowania (gdy na jezdnię wtargnie np. rowerzysta), auto pomoże także w utrzymaniu pasa ruchu lub podczas jazdy w korku. W pojeździe może znaleźć się też np. system kontroli martwego pola lub automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe (i odwrotnie).

1. Easy Park Assist wspomaga automatyczne parkowanie. Komputer szuka miejsca i steruje kierownicą. 2. Arkana jest wyposażona w 4 kamery, z których obraz pozwala odtworzyć widok wokół auta w polu o kącie 360°. 3. System wspomagający wyjeżdżanie z miejsca parkingowego tyłem ostrzega m.in. o zbliżających się autach. Foto: Renault
1. Easy Park Assist wspomaga automatyczne parkowanie. Komputer szuka miejsca i steruje kierownicą. 2. Arkana jest wyposażona w 4 kamery, z których obraz pozwala odtworzyć widok wokół auta w polu o kącie 360°. 3. System wspomagający wyjeżdżanie z miejsca parkingowego tyłem ostrzega m.in. o zbliżających się autach.

Renault Arkana – hybrydy

Podstawowe wersje silnikowe TCe korzystają z układu mikrohybrydy 12 V, topowa odmiana E-Tech 145 to „pełnowymiarowa” hybryda, która większość trasy miejskiej potrafi pokonać w trybie elektrycznym.

Układ mikrohybrydy dostarcza nawet 20 Nm. Usprawnia działanie systemu start-stop i wspomaga silnik spalinowy podczas największego zapotrzebowania na energię Foto: Renault
Układ mikrohybrydy dostarcza nawet 20 Nm. Usprawnia działanie systemu start-stop i wspomaga silnik spalinowy podczas największego zapotrzebowania na energię

Renault Arkana – przestronne wnętrze i bagażnik

Nawet nieco pomniejszony bagażnik wersji E-Tech bez problemu pomieści sprzęt sportowy lub walizki na wakacyjny wyjazd Foto: Renault
Nawet nieco pomniejszony bagażnik wersji E-Tech bez problemu pomieści sprzęt sportowy lub walizki na wakacyjny wyjazd
Drugi rząd, ale pierwsza klasa – dwie osoby będą miały na kanapie bardzo wygodne warunki podróży. Foto: Renault
Drugi rząd, ale pierwsza klasa – dwie osoby będą miały na kanapie bardzo wygodne warunki podróży.

Renault Arkana – wersje wyposażeniowe

Renault Arkana Zen

Wybrane elementy wyposażenia seryjnego – klimatyzacja automatyczna z nawiewem na tył, karta Renault Hands Free z odblokowaniem przy zbliżeniu, systemy: kontroli bezpiecznej odległości (DW), rozpoznawania znaków (TSR), wspomagania nagłego hamowania (AEBS), utrzymywania pasa ruchu (LKA); kamera cofania, wspomaganie parkowania przód/tył, multimedia Easy Link z ekranem 7”, 6 głośnikami i funkcją replikacji smartfona, zegary z wyświetlaczem kolorowym TFT 4,2” (w TCe w HEV wyświetlacz 7”), reflektory Full LED, felgi aluminiowe 17”. Opcje: m.in. pakiet Bezpieczeństwo (2000 zł) i koło zapasowe (700 zł). Standardowy w tej wersji zestaw multimediów można rozszerzyć o nawigację oraz system ostrzegania o nadmiernej prędkości. Ekran pozostaje 7-calowy, a dopłata wynosi 3500 zł.

1  Sterowanie nawiewem klimatyzacji automatycznej. 2. System multimedialny Easy Link z ekranem 7". 3. Skrzynia automatyczna jest standardem. Foto: Renault
1 Sterowanie nawiewem klimatyzacji automatycznej. 2. System multimedialny Easy Link z ekranem 7". 3. Skrzynia automatyczna jest standardem.

Renault Arkana Intens

W tej wersji dodatkowo znajdziecie: system Multi-Sense, funkcję zmiany świateł mijania na drogowe (AHL), aktywny tempomat Stop & Go (ACC), systemy kontroli martwego pola (BSW), wspomagania wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (RCTA), ostrzegania o nadmiernej prędkości (OSP/TSR), multimedia Easy Link 9,3” z nawigacją, kierownicę pokrytą skórą, przyciemnione tylne szyby, felgi aluminiowe 18”. Poszerza się też lista opcji – można zamówić np. asystenta jazdy w korku i na autostradzie (2500 zł) lub system kamer 360 (3500 zł).

Jednym z elementów, które pojawiają się w odmianie Intens, jest bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do telefonów komórkowych. Kolejne to: 1. Multimedia Easy Link 9,3” z nawigacją. 2. Zespół zegarów z kolorowym wyświetlaczem TFT 10,25”. 3. Tapicerka materiałowa z elementami skóry TEP. Foto: Renault
Jednym z elementów, które pojawiają się w odmianie Intens, jest bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do telefonów komórkowych. Kolejne to: 1. Multimedia Easy Link 9,3” z nawigacją. 2. Zespół zegarów z kolorowym wyświetlaczem TFT 10,25”. 3. Tapicerka materiałowa z elementami skóry TEP.

Renault Arkana R.S. Line

Najbogatsza odmiana kusi licznymi dodatkami. To m.in. elektrochromatyczne bezramkowe lusterko wewnętrzne, system Easy Park Assist, który automatycznie zaparkuje samochód, tapicerka alcantara łączona ze skórą TEP w kolorze czarnym z czerwonymi akcentami, pakiety stylistyczne wnętrza i nadwozia R.S. Line (m.in. czarna podsufitka), felgi aluminiowe 18” (specjalny wzór R.S. Line). Na liście opcji m.in. otwierany dach szklany (nad fotelami) za 4000 zł, dach w kolorze czarnym (1500 zł lub jako składnik pakietu Color Design).

Zewnętrzne oznakowanie, specjalny wzór felg, przygotowany do tej wersji lakier – nabywcy R.S. Line mają czuć się szczególnie docenieni. Otrzymają również: fotele z elektryczną regulacją i podgrzewaniem (1), tapicerkę z alcantary (2) i aluminiowe nakładki na pedały (3). Foto: Renault
Zewnętrzne oznakowanie, specjalny wzór felg, przygotowany do tej wersji lakier – nabywcy R.S. Line mają czuć się szczególnie docenieni. Otrzymają również: fotele z elektryczną regulacją i podgrzewaniem (1), tapicerkę z alcantary (2) i aluminiowe nakładki na pedały (3).

Renault Arkana – dostępne felgi

Wszystkie Arkany opuszczają salony z aluminiowymi obręczami kół. Rozmiar felg oraz wzór zależą od wersji.

1. Bahamas to wyposażenie podstawowej odmiany Zen (oba silniki). Felgi te mają średnicę 17 cali. 2. „Średnia” odmiana Intens ma felgi o średnicy 18 cali. Ten wzór nazywany jest Pasadena. 3. Topowy wariant R.S. Line również ma felgi 18 cali, ale wykorzystano tu wzór Silverstone. Foto: Renault
1. Bahamas to wyposażenie podstawowej odmiany Zen (oba silniki). Felgi te mają średnicę 17 cali. 2. „Średnia” odmiana Intens ma felgi o średnicy 18 cali. Ten wzór nazywany jest Pasadena. 3. Topowy wariant R.S. Line również ma felgi 18 cali, ale wykorzystano tu wzór Silverstone.

Renault Arkana – tapicerki

1. Czarna materiałowa tapicerka z elementami skóry eko – standard w Intens. 2. Czarna materiałowa tapicerka przypisana jest do podstawowej odmiany Zen. Foto: Renault
1. Czarna materiałowa tapicerka z elementami skóry eko – standard w Intens. 2. Czarna materiałowa tapicerka przypisana jest do podstawowej odmiany Zen.
3. Skórzana tapicerka z elementami skóry eko i alcantary – wyróżnik wersji R.S. Line. 4. Czarno-szara skóra z elementami skóry eko – opcja w wersji Intens (6000 zł) Foto: Renault
3. Skórzana tapicerka z elementami skóry eko i alcantary – wyróżnik wersji R.S. Line. 4. Czarno-szara skóra z elementami skóry eko – opcja w wersji Intens (6000 zł)

Renault Arkana – kolory lakieru

Podstawowym lakierem w wersjach Zen i Intens jest niemetalizowana Biel Alpejska. R.S. Line bez dopłaty ma metalizowany kolor Pomarańczowy Valencia. Pozostałe metaliki – dopłata 2600 zł (wyjątek: Biały Universe).

   Foto: Renault
   Foto: Renault

Renault Arkana – akcesoria

Arkanę można doposażyć w ciekawe dodatki, takie jak listwy progowe, wykładziny bagażnika czy np. pokazany na zdjęciu boks dachowy. Foto: Renault
Arkanę można doposażyć w ciekawe dodatki, takie jak listwy progowe, wykładziny bagażnika czy np. pokazany na zdjęciu boks dachowy.

Renault Arkana – gabaryty nadwozia

Arkana ma gabaryty typowe dla rodzinnego SUV-a średniej wielkości. Tylna klapa unosi się wysoko – nie ma ryzyka zahaczenia głową. Szerokie nadwozie zapewnia sporo miejsca w kabinie. Foto: Renault
Arkana ma gabaryty typowe dla rodzinnego SUV-a średniej wielkości. Tylna klapa unosi się wysoko – nie ma ryzyka zahaczenia głową. Szerokie nadwozie zapewnia sporo miejsca w kabinie.

Renault Arkana – dane techniczne

Dane producenta TCe 140 EDC TCe 160 EDC E-Tech 145 hybryda
Pojemność skokowa (cm3) 1332 1332 1598
Wtrysk paliwa bezpośredni   bezpośredni pośredni
Moc maks. – silnik spalinowy (KM/obr./min) 140/4500 158/5500 94/5600
Maks. moment – silnik spalin. (Nm/obr./min) 260/1750 270/1800 148/3600
Moc maks. – silnik elektr. (KM/obr./min) 49 + 20
Maks. moment – silnik elektr. (Nm/obr./min) 205 + 50
Moc systemowa układu hybrydowego (KM) 143
Akumulator trakcyjny typ litowo-jonowy litowo-jonowy litowo-jonowy
Akumulator trakcyjny napięcie/poj. (V/kWh) 12/0,13 12/0,13 230/1,2
Skrzynia biegów aut. 7 (EDC) aut. 7 (EDC) aut. MMT
Napęd na koła przednie przednie przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,8 9,1 10,8
Prędkość maksymalna (km/h) 205 205 172
Spalanie (cykl mieszany; l/100 km) 5,8-5,9 5,8-5,9 4,9-5,0
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) 131-133 131-133 111-112
Masa własna/ładowność (kg) 1336/540 1347/529 1435/526
Rozmiar opon  215/60 R 17; 215/55 R 18
Dop. masa przyczepy hamowanej (kg) 900 900 760
Średnica zawracania (m) 11,2
Gwarancja; przeglądy 3 lata lub 100 tys. km; wg wskazań komputera
Pojemność bagażnika (l) 513 513 480
Poj. zbiornika paliwa (l) 50 50 50
Cena (zł) od 113 900 od 128 900 od 121 900

Renault Arkana – wersje wyposażenia, ceny

Cena/rata leasingu (netto)*
Wersja wyposażenia Zen Intens R.S. LINE
TCe 140 EDC 113 900/819 zł 124 900/856 zł 136 900/920 zł
TCe 160 EDC 128 900/877 zł 140 900/941 zł
E-Tech 145 hybryda 121 900/804 zł 132 900/835 zł 144 900/894 zł
*przykładowe raty dla warunków: czas trwania umowy 36 miesięcy/przebieg do 60 000 km/wpłata własna 20 proc.; z uwzględnieniem rabatu 4 proc.