Auto Świat Seat coraz bardziej rentowny

Seat coraz bardziej rentowny

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Sprzedaż hiszpańskiego producenta w ostatnich sześciu miesiącach była najlepsza od 2008 roku.

Seat Leon ST
Auto Świat / ACZ
Seat Leon ST

W pierwszej połowie 2014 roku Seat sprzedał 200 200 samochodów, co w porównaniu z 2013 rokiem stanowi 9,9 proc. wzrost. Wyniki świadczą o coraz lepszej polityce producenta, który do sprzedaży wprowadza nowe modele, a rezygnuje z najmniej rentownych.

Wyniki ciągną dwa modele – Ibiza i nowy Leon, który obecnie dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 r. sprzedano 78,9 tys. egz., z czego 21,2 tys. wersji kombi.

O 19,4 proc. wzrosła sprzedaż modelu Alhambra, którego do klientów trafiło 11, 4 egz. (w okresie I-VI. 2013 r. - 9,5 tys. egz.).

Największym rynkiem dla Seata były Niemcy - 42,3 tys. (10,9 proc.). Dalsza kolejność to: Hiszpania – 30,3 tys. (+13,3 proc.), Wielka Brytania – 26,8 tys. (+17,4 proc.), Włochy – 6,6 tys. (+14,2 proc.).

Seat zamierza sprzedawać swoje samochody także na nowych rynkach poza Europą. Tegoroczna sprzedaż to: Meksyk - 10,3 tys., Algieria – 8,4 tys., Turcja – 3,9 tys. zł, Izrael – 3,2 tys. zł.

Do niedawna przyszłość marki Seat była pod dużym znakiem zapytania. Wzrost sprzedaży jest dobrym prognostykiem, ale do założonej docelowo rocznej produkcji 700 tys. egz. Wciąż jeszcze daleko.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków