Logo

Seat coraz bardziej rentowny

Lesław Sagan
Lesław Sagan

W pierwszej połowie 2014 roku Seat sprzedał 200 200 samochodów, co w porównaniu z 2013 rokiem stanowi 9,9 proc. wzrost. Wyniki świadczą o coraz lepszej polityce producenta, który do sprzedaży wprowadza nowe modele, a rezygnuje z najmniej rentownych.

Wyniki ciągną dwa modele – Ibiza i nowy Leon, który obecnie dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 r. sprzedano 78,9 tys. egz., z czego 21,2 tys. wersji kombi.

O 19,4 proc. wzrosła sprzedaż modelu Alhambra, którego do klientów trafiło 11, 4 egz. (w okresie I-VI. 2013 r. - 9,5 tys. egz.).

Największym rynkiem dla Seata były Niemcy - 42,3 tys. (10,9 proc.). Dalsza kolejność to: Hiszpania – 30,3 tys. (+13,3 proc.), Wielka Brytania – 26,8 tys. (+17,4 proc.), Włochy – 6,6 tys. (+14,2 proc.).

Seat zamierza sprzedawać swoje samochody także na nowych rynkach poza Europą. Tegoroczna sprzedaż to: Meksyk - 10,3 tys., Algieria – 8,4 tys., Turcja – 3,9 tys. zł, Izrael – 3,2 tys. zł.

Do niedawna przyszłość marki Seat była pod dużym znakiem zapytania. Wzrost sprzedaży jest dobrym prognostykiem, ale do założonej docelowo rocznej produkcji 700 tys. egz. Wciąż jeszcze daleko.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu