W przypadku Leona kombi od razu widać, że mamy do czynienia z samochodem, który nie tylko ma praktyczne, lecz także sportowe aspiracje. To zasługa nietypowo wyglądających reflektorów o geometrycznym kształcie oraz ostrych rysów karoserii.
Efektowne jest również zakończenie pojazdu. Pochylona klapa sprawia, że całość nie wygląda przysadziście. Jednak bez obaw taki zabieg stylistyczny nie ogranicza możliwości transportowych samochodu. Przecież do kufra można zapakować aż 587 l. Atutem nadwozia Leona ST jest również przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń.
Kombi o sportowych osiągach
Dwie litery FR powodują szybsze bicie serc kierowców, którzy nie tylko cenią efektowny design, lecz także dynamiczne podróżowanie. W przypadku testowanego modelu za takie wrażenia odpowiada doładowany benzyniak o mocy 180 KM.
Wciskamy mocno pedał gazu, silnik sprawnie wchodzi na wysokie obroty i już po 7,8 s wskazówka prędkościomierza dociera do liczby 100. Co ważne przyspieszaniu nie towarzyszy dziura turbinowa, a jednostka napędowa cały czas pozostaje na tyle cicha by nie zakłócać spokoju pasażerów.
Na plus oceniliśmy również współpracującą z silnikiem manualną przekładnię. Wszelkie przełożenia włącza się precyzyjnie, a to pomaga w dynamicznym przyspieszaniu.
Konstruktorzy wykazali się wyczuciem podczas projektowania podwozia. Przecież w przypadku kombi potrzebny jest dobry komfort, a sportowe możliwości wymagają odpowiedniej sztywności, tak by prowadzenie na zakrętach było perfekcyjne.
Rzeczywiście jazda Seatem nie objawia się nadmiernym podskakiwaniem na wybojach, a pokonywanie nawet ciasnych łuków nie powoduje nadmiernych przechyłów karoserii.
Galeria zdjęć
Wersję FR można rozpoznć z przodu dzięki logo na atrapie chłodnicy
Wersję FR wyróżniają 17-calowe aluminiowe felgi
Z tyłu elementem charakterystycznym dla Leona FR jest chromowana, podwójna końcówka układu wydechowego
Zawieszenie Leona FR jest na tyle sztywne by prowadzenie zarówno na wprost, jak i na zakrętach było nienaganne
Seat Leon ST FR ze 180-konnym benzyniakiem pod maską i manualną skrzynią biegów kosztuje 92 000 zł
Jak przystało na samochód o sportowym wizerunku wnętrze wykończono czerwonymi przeszyciami
Dzięki możliwości wyboru różnych profili pojazdu każdy kierowca może wybrać ustawienia do swoich upodobań
Sportowe fotele to standard w Seacie Leonie FR. Są wygodne i świetnie podpierają z boku podczas jazdy na zakrętach
Za elektrycznie obsługiwany panoramiczny dach trzeba zapłacić 3655 zł
Bagażnik o pojemność 587 l swobodnie zmieści urlopowy ekwipunek