Po raz pierwszy od wejścia Polski do Unii Europejskiej sprzedaż nowych samochodów przekroczyła 400 tys.

W porównaniu z rokiem 2014 wzrost sprzedaży aut osobowych i dostawczych wyniósł 9,4 proc.

W 2015 roku sprzedano w Polsce 354 975 samochodów osobowych – o 8,3 proc. więcej niż w 2014 r.

Zakupy klientów indywidualnych to nieco ponad 1/3 rynku aut osobowych – kupili 123,6 tys. aut.

Zakupy firmowe to 65,2 proc. rynku aut osobowych – w sumie 231,4 tys. sztuk.

Okazuje się, że preferencje właścicieli firm i klientów indywidualnych różnią się. Wśród klientów indywidualnych najczęściej wybieranymi markami są: Skoda, Toyota, Opel, Volkswagen, Kia.

W przypadku aut kupowanych przez firmy najpopularniejsze marki to: Skoda, Volkswagen, Toyota, Ford i Opel.

Jakie modele preferują klienci indywidualni? Skodę Fabię, Toyotę Yaris, Opla Corsę, Opla Astrę i Skodę Rapid.

Właściciele firm preferują modele większe: Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Ford Focus, VW Passat i Toyota Auris.

Biorąc pod uwagę i klientów indywidualnych, i firmy najpopularniejszymi modelami są: Skoda Octavia, a za nią: Skoda Fabia, VW Golf, Opel Astra i Toyota Auris.

Według tych samych kryteriów liderem rynku w 2015 roku została po raz kolejny Skoda – sprzedała 44 441 samochodów.

Na drugim miejscu utrzymała się Toyota ze sprzedażą 35 649 samochodów.

Trzecie miejsce zajął Volkswagen – sprzedał 35 550 aut. Na czwartym miejscu jest Opel – 29 300 sztuk, a na piątym Ford – 25 549 szt.

Sprzedaż powyżej 10 tys. sztuk aut w całym 2015 r. osiągnęło jeszcze 6 firm: Renault, Kia, Hyundai, Nissan, Dacia oraz Peugeot.